با پیشرفت تکنولوژی روز ، بسیاری از سازمانها در حال ارتقاء سیستمهای ارتباطی خود هستند . جالب است بدانید که در ارتقاء ارتباطات مخابراتی، بیشترین این ارتباطات از سیستمهای قدیمی ، به VOIP ارتقاء پیدا میکنند . ویرا پردازش رامان با استفاده از سیستم VOIP ، ماژولهایی جهت تسریع در انجام فعالیتهایی از قبیل کاهش هزینههای ارتباطی، بازاریابی، مدیریت مشتریان و… طراحی و آماده سازی کرده است . در این قسمت به شکل اختصاصی به معرفی برخی از امکانات ویژه و خدمات VOIP برای آژانس های مسافرتی خواهیم پرداخت ، با ما همراه باشید .
چرا آژانس های مسافرتی نیازمند سیستم VOIP هستند؟
آژانس های مسافرتی از آن دسته مشاغلی هستند که تلفن و ارتباط تلفنی به عنوان مهمترین راه ارتباطی با مشتریانشان میباشد . حال با توجه به پیشرفت تکنولوژی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات، میتوان از یک ارتباط تلفنی ساده به عنوان یک راهکار ارتباطی پیشرفته استفاده کرد تا بتوان در راستای گسترش فعالیتها و امور مربوط به رضایتمندی مشتریان، بازاریابی، نظارت و بررسی کیفیت خدمات ارائه شده از سمت سازمان و نهایتا بررسی عملکرد اپراتورها استفاده نمود .
مشاهده سوابق تماس مشتریان در هنگام تماس
هنگامی که مشتری جدیدی با مجموعه تماس برقرار میکند ، صفحهای روی دسکتاپ پرسنل (افرادی که گوشی آنان در حال زنگ خوردن است) باز میشود تا اطلاعات تماس گیرنده و توضیحات مربوطه را وارد سامانه کنند . زین پس در صورت تماس جدید از آن مشتری، در هنگام تماس، صفحهای روی دسکتاپ اپراتورها باز میشود که حاوی اطلاعات وارد شده توسط اپراتورها میباشد .
هر زمان که بخواهید میتوانید از کلیهی این اطلاعات ، خروجی دریافت کنید تا در آرشیو اطلاعات مشتریان سازمان همیشه داشته باشید و یا درصورتی که اطلاعاتی از قبل از مشتریان دارید، این اطلاعات را به سیستم انتقال دهید .
اتصال مرکز تلفن با CRM
در صورتی که سازمان دارای CRM باشد میتوان مرکز تلفن VOIP را با CRM ارتباط داد تا مواردی که در بالا ذکر شد به شکل خودکار انجام گردد .
قابلیت دسته بندی مشتریان
میتوان دسته بندیهای متفاوتی از مشتریان ایجاد کرد تا هر زمان و به هر دلیلی که میخواهید بتوانید با گرفتن خروجی از لیست مشتریان مربوطه، آنان را به صورت منظم در اختیار داشته باشید . (مثلا برای ارسال اطلاعات تورهای جدید کیش، به بانک اطلاعاتی از مشتریان تور کیش احتیاج دارید که به این شکل از قبل آماده در اختیار دارید )
همینطور میتوان امکانی را فراهم کرد که مشتریانی که در گروههای خاص قرار دارند، در صورت تماس با آژانس به طور مستقیم به واحد مربوطه متصل شوند .
ایجاد ارتباط بین شعب و کاهش هزینهها
در صورتی که مجموعهای دارای شعب مختلف باشد میتوان بین این شعب ارتباط تلفنی ایجاد کرد . فرض کنید یک شعبه در تهران و دیگری در شیراز باشد ، شما میتوانید با گرفتن ۲۰۱ با داخلی واحد تور ترکیه در دفتر تهران، و با گرفتن داخلی ۳۰۱ با داخلی واحد تور ترکیه در دفتر شیراز ارتباط برقرار کنید .
حال فرض کنید مجموعهی شما دارای شعبهای خارج از کشور باشد، در چنین حالتی نیز باز هم امکان برقراری ارتباط بین شعب برای شما محیاست!
نکتهی قابل تامل آن است که کلیهی این تماسها به شکل رایگان انجام می شود!
راهکار نوین بازاریابی تلفنی
تا به امروز پیامکهای تبلیغاتی بسیاری در ارتباط با تبلیغ تورهای دفاتر خدمات مسافرتی ارسال میشد. حال این امکان با ایجاد تماس صوتی نیز فراهم شده است . برای مثال میتوانید با بانکی از شماره مشتریان خود که علاقمند به حضور در تورهای کیش هستند تماس برقرار کنید و برای تور آتی کیش اطلاع رسانی کنید و در پایان تماس از آنان بخواهید تا عدد ۱ را وارد کنند تا همان لحظه به اپراتور مجموعه وصل شده و اطلاعات کاملتری در مورد تور کیش به دست آورند.
در ضمن برای کلیهی این تماسها گزارشی کامل خواهید داشت تا بتوانید اثر بخشی تماسها را بررسی و حتی کلیهی تماسها را ضبط کنید .
سامانه یادآوری هوشمند پیشرفته
در صورتی که مشتری از شما توری را خریداری کرد، می توانید به وسیلهی سامانهی یادآوری ، تا انتهای سفر در کنار ایشان باشید و همراهیشان کنید!
به طور مثال ابتدای امر از خرید ایشان تشکر کنید ، سپس یک روز قبل از پرواز به ایشان یادآوری کنید تا فراموش نکنند کوله بار سفر را آماده کند ، ۴ ساعت قبل از پرواز به ایشان یادآوری کنید که به فرودگاه بروند ، این امر میتواند با تماس ، پیغام صوتی و یا با ارسال پیامک میسر شود .
ایجاد محدودیت تماسهای پرسنل
باتوجه به اینکه مهمترین راه ارتباطی دفاتر خدمات مسافرتی تلفن است ، کاملا واضح است که هزینههای تلفن چشمگیر خواهد بود و اگر بتوانیم این هزینه را کاهش دهیم به سازمان کمک زیادی میشود . فرض کنید برای مکالمات تلفنی هر یک از اپراتورها با توجه به جایگاه شغلی و نیازهایی که دارند ، محدودیتی ایجاد کنیم! این بدان معناست که یک اپراتور بتواند در طی روز فقط ۲۰ دقیقه و اپراتور دیگر بتواند ۱ ساعت تماس با بیرون از سازمان داشته باشد!
این محدودیت میتواند مربوط به داخلیها نیز باشد، یعنی پرسنل نتوانند با داخلیهای مدیران ارتباط برقرار کنند اما مدیران امکان ارتباط با همه داخلیها را داشته باشند .
ارائه گزارشات تماس سازمان در بازههای زمانی متفاوت
شما در هر بازهی زمانی میتوانید کلیهی گزارشات تماس سازمان را رصد کنید . یعنی ببینید طی یک هفتهی گذشته چند تماس ورودی، چند تماس خروجی داشتهاید یا حتی تعداد تماسهای قطع شده در IVR و یا تماسهایی که به دلیل اشغالی داخلیها به داخلی مورد نظر وصل نشدهاند را رصد کنید . میتوانید این گزارش را در بازه زمانی متفاوت یا به تفکیک داخلیهای مختلف داشته باشید .
هر زمان که بخواهید می توانید از کلیهی این اطلاعات خروجی بگیرید تا در آرشیو سوابق اطلاعات تماس سازمان همیشه داشته باشید .
مانیتورینگ آنلاین مرکز تماس و اعلام وضعیت اپراتور
این پنل وضعیت آنلاین داخلیها را به شما نمایش می دهد، این بدان معناست که شما امکان رصد این که کدام یک از اپراتورها در حال مکالمه هستند را دارید، اپراتورهای دیگر چه مدت است که مکالمهای نداشتند . همینطور فرض کنید اپراتوری میخواهد برای نهار میز خود را ترک کند، ایشان وضعیت خود را به وضعیت نهار تغییر میدهد و سوپروایزر به سادگی با ماژول مانیتورینگ متوجه اینکه اپراتور در چه وضعیتی است میشود .
ارائه خدمات رایگان تماس برای مسافران تورهای خارجی حین سفر
این ویژگی یکی از مهمترین قابلیتها و مزایای VOIP برای آژانس های مسافرتی میباشد . همانطور که میدانید پشتیبانی VOIP هزینهی تماس خارج از کشور بسیار زیاد بوده و همواره به یک دغدغههای اصلی برای تمامی مسافرین تورهای خارجی تبدیل شده است . حال فرض کنید این هزینه کاملا رایگان شود ! برای مثال شما میتوانید برای مسافرین تورهای خارجی خود پنلی باز کنید تا در طول زمانی که مسافر در حین سفر است بتواند با تمامی شماره تلفنهای داخل ایران (اعم از شماره تلفنهای ثابت و موبایل) تماس کم هزینه برقرار کند و این امکان به شکل اتوماتیک قطع گردد . سازمان شما در قبال این امکان میتواند هزینهای اضافه از مسافر دریافت کند یا اینکه وجه تمایز این سازمان با دیگر سازمانهای همکار باشد .
سامانه نظرسنجی مشتریان
پس از هر تماس ورودی و ارائه خدمات به مشتریان، هنگامی که اپراتور بهترین CRM تلفن را قطع میکند، مشتری اتوماتیک به سامانه نظرسنجی وصل میشود تا بتواند به کیفیت خدمات دریافتی از آن اپراتور امتیاز دهد، در صورتی که امتیاز داده شده ضعیف باشد میتواند به پنلی ارتباط داده شود تا دلیل عدم رضایت خود را بیان کند و صدای او ضبط شده و همان لحظه این پیغام ضبط شده و اصل فایل ضبط شده مکالمه برای مدیریت سازمان یا مسئول کنترل کیفیت سازمان ارسال شود .
همینطور میتوانید پس از ارائه خدمات یا پس از پایان سفر، با مشتریان تماس بگیرید (به شکل اتوماتیک و در زمان از پیش تعیین شده) و از ایشان در مورد خدمات دریافت شده نظرسنجی را انجام دهید .
ایجاد تماس مستقیم با اپراتورها
از جمله مزایا و خدمات VOIP برای آژانس های مسافرتی میتوان به قابلیت تماس مستقیم با اپراتور در سیستم VOIP اشاره نمود . فرض کنید مشتریانتان با سازمان شما تماس گرفتتد و یکی از اپراتورها خدمات لازم و اطلاعات مورد نظر مشتری را به ایشان ارایه داده است ، در صورتی که این امکان فعال باشد ، اگر مجدداً همان مشتری تماس بگیرد، به شکل اتوماتیک به همان اپراتور وصل میشود . این امر برای مشتریانتان خوش آیند است چرا که با یک نفر همیشه در ارتباط هستند . همینطور جداسازی مشتریان هر اپراتور و محاسبه پورسانت تلفن گویا دریافتی هر اپراتور نیز با دقت بالاتری امکانپذیر است که این امر برای اپراتورها نیز خوش آیند میباشد .
ایجاد صف مکالمات، تغییرات صف در لحظه و بدون قطعی
برخی اوقات ممکن است یکی از بخشها شلوغ تر از دیگر بخشها باشد و تماسهای ورودی با آن بخش به گونهای باشد که مشتریان مدت زمان زیادی را باید در صف بمانند تا بتوانند برای پرسیدن یک سوال ساده به یکی از اپراتورهای مربوطه وصل شوند . حال شما میتوانید به شکل لحظهای یکی از اپراتورهای بخش دیگر را در صفی که شلوغ است وارد کنید تا برای لحظاتی بتواند کمک حال بخش شلوغ باشد و پس از گذراندن شلوغی مورد نظر دوباره به جایگاه اولیهی خود بازگردد.
امکان ضبط مکالمات
شما میتوانید کلیهی تماسها با مشتریان را ضبط کنید و از عملکرد کارمندان خود آگاهی بیشتر و دقیقتری داشته باشید . همچنین میتوانید تمامی تماسهای ضبط شده را در گزارشات تماس و در مقابل هر یک از تماسها ببینید و از تاریخ و ساعت آن تماس نیز مطلع شوید . این فایلها را تا هر زمانی که نیاز داشته باشید می توانید در سرور سازمان نگه دارید .
شنود مکالمات و نجوا
فرض کنید اپراتوری در پاسخگویی به مشتریان ناتوان است ، میتوانید به تماس اپراتور و مشتری اضافه شوید و به گونهای که مشتری صدای شما را نمیشنود، اپراتور را راهنمایی کنید تا اطلاعات درست و دقیق به مشتری بدهد، به این امکان “نجوا” میگویند . همینطور میتوانید مکالمهی پرسنل را در لحظه شنود کنید .
فکس نرمافزاری
با توجه به حوزهی فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی ، ممکن است بسیاری از مشتریان به ویژه سازمانها و ارگانهای دولتی یا خصوصی نیاز داشته باشند تا بلیط یا پکیج خریداری شده را با فکس دریافت کنند و یا مدارک مسافران را با فکس برای دفاتر خدمات مسافرتی ارسال کنند، برای دستیابی به این امکان دیگر دستگاه فکس قدیمی را کنار گذاشته و از سیستم فکس نرمافزاری استفاده کنید و فایلهای ارسالی و دریافتی را با کیفیت بالاتری ارسال و دریافت کنید .
همانطور که در ابتدا گفتیم ، VOIP میتواند جهت بروزرسانی و پیشرفت سیستم ارتباطی سازمان تاثیر بسزایی داشته باشد . این تاثیرات میتواند در بخشهای مختلف سازمان اثربخش باشد و نهایتا” پیشرفت هر بخش از سازمان، باعث ارتقاء کلی سازمان در بسیاری از زمینهها مثل بازاریابی، مدیریت مشتریان و … شود .
در توضیحات و موارد ذکر شده در بالا، به برخی از مزایای کاربردی و امکانات ویپ برای آژانس های مسافرتی که میتوانند پاسخگوی نیازهای متداول آژانسها گردشگری باشند اشاره شد . اما با توجه به اینکه سیستم VOIP قابلیت ارتقاء بیانتها دارد و برنامه نویسان و متخصصین ویپینگ نیز پتانسیل و دانش کافی برای تولید امکاناتی فراتر از امکانات گفته شده در بالا را دارند ، در صورتی که نیازی در مجموعهی شما وجود دارد آن را با ما درمیان بگذارید تا به شکل سفارشی آن محصول را برای شما طراحی ، تولید و اجرا نماییم .
همین حالا با ما تماس بگیرید
با توجه به مطالب ذکر شده، چنانچه نیاز به مشاوره دارید ، همکاران ما با اشتیاق فراوان منتظر پاسخ گویی به شما عزیزان هستند.
کافیست فقط با ما تماس بگیرید : ۷۴۳۲۷-۰۲۱
- ۰۱/۰۷/۱۱