رابطه مفید و مؤثر با مشتریان، پرسنل و همکاران تجاری، یکی از مهمترین دغدغههای اصلی هر کسبوکاری است. سازمانها برای اینکه دائما با مشتریان خود در ارتباط باشند، نرم افزارهای مختلفی خریداری میکنند. به همین دلیل است که امروزه CRM اجتماعی (مدیریت ارتباط با مشتری) برای مشاغلی که میخواهند رابطه کاربری بهتری با مخاطبان خود داشته باشند، حیاتی شده است. در این مقاله قصد داریم در مورد اهمیت اتصال نرم افزار CRM به شبکههای اجتماعی توضیحاتی ارائه دهیم. اگر میخواهید در این باره بیشتر بدانید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
CRM اجتماعی چیست؟
در حال حاضر ۲٫۳ میلیارد کاربر فعال در رسانههای اجتماعی وجود دارد. نزدیک به ۲ میلیارد بزرگسال در سراسر جهان از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند. شبکههای اجتماعی بزرگ، از جمله لینکدین، توییتر و فیسبوک میتوانند مجموعهای از بینشهای غنی درباره رفتار، اولویتها و نیازهای مشتری را نشان دهند. سیستم Social CRM به ادغام رسانههای اجتماعی و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری اشاره دارد. این برنامه به کسبوکارها اجازه میدهد تا از دادههای رسانههای اجتماعی برای تجزیهوتحلیل، جذب مشتریان، توسعه روابط قویتر با مخاطبان، تولید سرنخهای جدید و ارائه خدمات بهتر به آنان استفاده کنند.
به دلیل پذیرش سریع رسانههای اجتماعی، نرم افزار CRM اجتماعی امروزه به عنوان ابزاری برای کسبوکارها در جهت درک بهتر نیازهای مصرفکنندگان محبوبیت پیدا کرده است. این سیستم همچنین کسبوکارها را قادر میسازد تا آگاهی از برند را افزایش داده، با مشتریان ارتباط برقرار کنند و در نهایت فروش را افزایش دهند.
نرم افزار CRM اجتماعی دارای مزیت منحصربهفردی است که به شما امکان میدهد به تمام اشکال ارتباط دسترسی داشته باشید. این برنامه فقط با دادهها و اطلاعات سروکار ندارد، بلکه با مکالمات و روابط نیز مرتبط خواهد بود.
اهمیت اتصال CRM به شبکه های اجتماعی
CRM اجتماعی میتواند جنبههای مختلف کسبوکار شما را غنی کند؛ از بازاریابی گرفته تا فروش و خدمات مشتری. تیمهای مختلف میتوانند از CRM اجتماعی، برای بهبود تلاشهای خود و ارائه مؤثر ارزش تجاری استفاده کنند. این نرم افزار به شما امکان میدهد با تجزیهوتحلیل تعاملات رسانههای اجتماعی مانند نظرات، پستها، لایکها، توییتها، ری توییتها، پیامها و منشنها، برند خود را ردیابی کنید. موارد زیر میتوانند به راحتی نیاز به یکپارچهسازی رسانههای اجتماعی CRM را توجیه کنند.
- تعامل: شرکتها میتوانند از نرم افزار CRM برای ارتباط مستقیم با مشتریان و مخاطبان احتمالی در رسانههای اجتماعی استفاده کنند.
- فروش اجتماعی: افراد حرفهای میتوانند از دادهها و رفتارهای رسانههای اجتماعی برای ارزیابی سرنخهای جدید استفاده کنند که در نهایت باعث میشود که فروش بیشتری داشته باشند.
- خدمات مشتری: نرم افزار CRM به کسبوکارها این امکان را میدهد که شکایات و پرسوجوهای مشتریان را در زمان واقعی تشخیص داده و به آنها پاسخ دهند.
- شناسایی مشتریان: CRM به شما کمک میکند مشتریان خود را شناسایی کنید.
- پاسخ به موقع به مشتریان: بروزرسانیهای بیدرنگ دادهها در خرید CRM به تیم پشتیبانی شما این امکان را میدهد که سریعا به تمام تعاملات با مشتری پاسخ دهند.
- بهبود هدفگذاری تبلیغات: CRM اجتماعی میتواند برای بهینهسازی تلاشهای تبلیغاتی شما به خصوص در مورد هدفگذاری مورد استفاده قرار گیرد. برای شروع، میتوانید تبلیغات هدفگیری مجدد را در رسانههای اجتماعی به مشتریانی ارائه دهید که به محصولات شما علاقه نشان دادهاند. این تبلیغات را میتوان بر اساس صفحاتی که مشاهده کردهاند و راهحلهایی که نیاز دارند، شخصیسازی کرد. علاوه بر این، اطلاعات موجود در CRM به شما میگوید که مشتریان شما چه کسانی هستند. سپس میتوان از این اطلاعات برای ایجاد مخاطبین مشابه بسیار هدفمند، استفاده کرد که هدفگذاری تبلیغات اجتماعی شما را بهبود میبخشد. به عبارت دیگر، شما مشتریانی را هدف قرار خواهید داد که مشابه افرادی هستند که از شما خرید کردهاند و بنابراین احتمال خرید از شما نیز بیشتر میشود.
مزایای اتصال CRM به شبکه های اجتماعی
با ادغام CRM و شبکههای اجتماعی مانند واتساپ یا اینستاگرام، ردیابی، محکزدن و تعامل با مشتریان از طریق کانال دلخواه آنها آسان میشود. در اینجا چند مزیت برای اتصال نرم افزار CRM به شبکه های اجتماعی وجود دارد که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.
پشتیببانی بهتر با اتصال CRM به شبکه های اجتماعی
نرم افزار CRM اطلاعاتی را در اختیار شرکتها قرار میدهد که برای تشخیص مشکلات مشتری و ارائه راهحلهای سریع مورد نیاز است. رسانههای اجتماعی بینشهایی درباره سرنخها و جمعیت شناسی مشتری ارائه میدهند که به طور قابل توجهی روند فروش را تسریع میبخشد. با این وجود، تیم شما میتواند به راحتی روندها و گفتگوهایی را که در اطراف برند شما اتفاق میافتد، شناسایی کند و دادههای بازار را در زمان واقعی دریافت کند.
انتشار تعاملات مشتری در چندین رسانه
Social CRM تمام تعاملات مشتری را در چندین کانال رسانه اجتماعی مانند فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام و غیره یکپارچه میکند و نمای کاملی از پروفایلهای مشتری در یک نرم افزار واحد ارائه میدهد. این امر منجر به شناسایی و تقسیمبندی مناسب مشتریان بر اساس الگوی خرید، بازخوردها و … میشود.
همیشه آماده پاسخگویی به سؤالات مشتریان هستید
نسل جدید که نیمی از زمان خود را از صبح تا شب در شبکههای اجتماعی میگذرانند، حتی دوست ندارند یک دقیقه هم منتظر پاسخ سؤال خود در شبکههای اجتماعی بمانند؛ بنابراین، بسیار مهم است که شما بهعنوان یک برند معتبر، همیشه آماده پاسخگویی به سؤالات و نیازهای آنها باشید.
همگام سازی CRM و شبکه های اجتماعی به تیم خدمات مشتری اجازه میدهد تا از طریق خود نرم افزار به تمام سؤالاتی که از پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی وارد میشوند، رسیدگی کنند. این باعث صرفهجویی در زمان میشود. این کار به ارائه خدمات عالی به مخاطبان، حفظ مشتری و وفاداری به برند کمک میکند. همچنین مرکز تماس ویپ مشتریان به احتمال زیاد تجربیات عالی خود را در دیگر رسانههای اجتماعی به اشتراک میگذارند که باعث افزایش دید برندتان میشود.
همگام سازی CRM و شبکه های اجتماعی در ایجاد روابط مؤثر است
نرم افزار CRM اجتماعی با آوردن دادههای بیدرنگ، اطلاعات دقیقی را در مورد مواردی که باعث کلیک مخاطبان هدف شما میشود، ارائه میدهند. این دادهها به تیم شما کمک میکند تا یک تجربه مشتری شخصی و قابل اعتماد را برای مصرفکنندگان بالقوه ارائه دهد. این سرویس شما را قادر میسازد تا مکالمات معناداری را با مشتریان خود برقرار کرده و حفظ کنید، رابطه قویتری برقرار کرده و برند خود را برای آنان پررنگ کنید. تمام تعاملات در رسانههای اجتماعی به شما این امکان را میدهد که از درک مشتریان خود بهره ببرید و با بهترین توان به آنها خدمت کنید.
CRM اجتماعی باعث بهبود تجربه کاربری با مشتری میشود
Social CRM یک نمای کلی از روندها در رسانههای اجتماعی به اشتراک میگذارد. با وجود این نرم افزار علاوه بر حفظ ارتباط با مشتریان قدیمی، حتی میتوانید مشتریان جدیدی داشته باشید. اتصال CRM به شبکه های اجتماعی یک مرور کلی از عادات و انتخابهای مشتری در اختیار شما قرار داده و به شما امکان میدهد عملکرد فوقالعادهای داشته باشید.
چالشهای اتصال CRM به شبکه های اجتماعی
در این زمینه چالشهایی وجود دارند که لازم است حتما به آنها دقت و توجه کافی داشته باشید.
- هزینهها: اتصال CRM به شبکه های اجتماعی با مزایای زیادی همراه است؛ اما در برخی از موارد معایبی در این برنامه نیز وجود دارد. یکی از مهمترین موانع اجرای CRM اجتماعی هزینه خرید، نصب و آموزش کارکنان بر روی نرم افزارهای جدید است.
- آموزش این مهارت: اکثر کسبوکارها رویکرد «اول ما، دوم مشتریان» دارند، در حالی که شرکتهای CRM محور مشتریان و رضایت آنها را بر شرکت ترجیح میدهند. علاوه بر این، از آنجایی که سیستمهای CRM اغلب بسیار پیچیده هستند و بخشهای متعددی را پوشش میدهند، بیشتر کارکنان ملزم به گذراندن نوعی آموزش هستند.
- کسبوکارهای کوچکتر: برخی از مشکلات مربوط به استقرار یک سیستم CRM تحت تأثیر اندازه و موفقیت سازمان است. در حالی که یک شرکت بزرگ و با بودجه خوب، زمان و منابع لازم برای دریافت این نرم افزار را خواهد داشت، یک شرکت کوچکتر ممکن است مزایای این نرم افزار برای رسانههای اجتماعی را نداشته باشد. برای سازمانهای کوچکتر، این امر پذیرش صحیح و کامل CRM را به طور قابل توجهی چالش برانگیزتر میکند. بنابراین جای تعجب نیست که بیشتر صاحبان مشاغل مایل به پیادهسازی CRM اجتماعی بهمنظور پیشبرد اثر بخشی بازاریابی، افزایش بازگشت سرمایه و کاهش هزینههای خدمات مشتری هستند.
جولیو و همگام سازی CRM با شبکه های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ
اگر با مطالعه مطالب ذکر شده به این فکر افتادهاید که سازمان خود را به یک CRM اجتماعی پیشرفته تجهیز کرده و کسب و کار خود را به کمک تمام ویژگیهای کلیدی که در فوق به آنها اشاره نمودیم توسعه دهید، ما به شما CRM هوشمند جولیو را پیشنهاد میکنیم. این نرم افزار CRM که توسط تیم قدرتمند ویپینگ طراحی و تولید شده است علاوه بر قابلیت اتصال به شبکههای اجتماعی میتواند ابزارها و امکانات بسیار جذاب دیگری را نیز در اختیارتان قرار دهد تا به کمک این امکانات بتوانید فروش سازمان خود را تا بیش از ۳۰۰% افزایش دهید. برای دریافت مشاوره در زمینه راه اندازی CRM و اتصال آن به شبکههای اجتماعی همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
- ۰۱/۰۸/۱۵