نرم افزار CRM و سیستم مدیریت مشتری

آشنایی با انواع نرم افزار CRM

نرم افزار CRM و سیستم مدیریت مشتری

آشنایی با انواع نرم افزار CRM

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

امروزه فضای کسب‌وکارها به ‌شدت تغییر کرده است و این تغییر را می‌توان در نحوه بازاریابی، فروش کالا، ارائه خدمات و راه‌های ارتباط و جذب مشتری نیز مشاهده کرد. این تغییرات آن‌ قدر سریع و گسترده بوده که همگام شدن با آن‌ها برای تمامی صاحبان کسب‌وکارها تبدیل به یک چالش شده است. اینجاست که سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری یا همان نرم افزار CRM به بازار آمدند تا یاری‌رسان بخش بازاریابی و فروش باشند و به آن‌ها کمک کنند تا کار خود را هوشمندانه‌تر انجام دهند.
در کنار توسعه و تغییر شیوه‌های بازاریابی و کسب‌وکار، پای فناوری‌های برتری چون هوش مصنوعی نیز به میان آمد. اگر دقیق‌تر به اطرافمان نگاه کنیم؛ متوجه حضور هوش مصنوعی در همه چیز می‌شویم. فرایند ارتباط با مشتریان و همچنین مدیریت و نظارت این ارتباط نیز تحت‌تأثیر هوش مصنوعی قرار گرفته است. این تأثیر مثبت هم به نفع کارفرمایان و ارائه‌دهندگان خدمات است؛ هم به نفع مشتریان و دریافت‌کنندگان خدمات. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این نرم افزار و ارتباط آن با هوش مصنوعی بدانیم و متوجه شویم آینده نرم افزار‌های مدیریت ارتباط با مشتری به کدام سمت می‌رود.

 

هوش مصنوعی و نرم افزار CRM

 

نرم افزار CRM و تحول در ارتباطات و فروش

پیش از آن که بخواهیم درباره نرم افزار‌های مدیریت ارتباط با مشتری و هوش مصنوعی تلفن گویا صحبت کنیم، بهتر است که آن‌ها را بشناسیم تا بتوانیم ارتباط بین این دو را بهتر متوجه شویم. مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM، یک فناوری مدرن برای مدیریت تمامی تعاملات و ارتباطات بین شرکت یا سازمان شما با مشتریان است. هدف استفاده از این نوع نرم افزار‌ها نیز بهبود و رشد در روابط تجاری است. یک نرم افزار CRM به شما این امکان را می‌دهد تا تعاملتان با مشتریان آسان‌تر شده و در ادامه سوددهی بیشتری نیز داشته باشید.

وقتی از افراد مختلف درباره نرم افزار CRM می‌پرسیم؛ معمولا به سیستمی اشاره می‌کنند که برای مدیریت فروش، مدیریت تماس، افزایش بهره‌وری و مواردی از این ‌دست استفاده می‌شوند. اما امروزه دایره استفاده از این نرم افزار گسترش‌ یافته است و به ابزاری برای مدیریت ارتباط با مشتری در کل چرخه عمر مشتری، بازاریابی و فروش، تجارت‌های مبتنی بر فضای دیجیتال و افزایش تعاملات با مشتری و حتی تبدیل مشتریان عادی به مشتریان بالقوه و ثابت تبدیل شده است. این نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد در طول فعالیت کسب‌وکارتان مشتریان جدید پیدا کنید، ارتباطتان را با آن‌ها مدیریت کنید و خدمات بیشتر و بهتری به آن‌ها ارائه دهید.

چه مشاغلی به نرم افزار CRM نیاز دارند؟

محدود کردن این سیستم برای یک گروه از مشاغل عملا کار اشتباهی است؛ چرا که تمامی مشاغل کوچک و بزرگ مشتریان خود را دارند و باید به این مشتریان کالا یا خدماتی را ارائه دهند. یک شرکت یا سازمان برای فعالیت‌هایی چون فروش، توسعه کسب‌وکار، استخدام، بازاریابی و تمامی فعالیت‌هایی که مربوط به تجارت می‌شود، به این سیستم نیاز دارد.

با استفاده از این نرم افزار می‌توانید اطلاعات تماس مربوط به ‌تمامی مشتریان و افرادی را که احتمال می‌دهید تبدیل به مشتری شوند را ثبت کنید، کمپین‌های مختلف را طراحی و مدیریت کنید، فرصت‌های فروش را شناسایی کنید، مشکلاتی را که در طی انجام کار داشته‌اید را ثبت کرده و در نهایت فروش خود را با استفاده از داده‌های به‌ دست‌آمده ساماندهی و مدیریت کنید تا به سود بیشتری برسید.

داده‌های ثبت شده در نرم افزار خرید CRM به شما و سایر افرادی که از آن استفاده می‌کنند؛ نشان می‌دهد که مشتریان شما از چه راهی با شما آشنا شده‌اند، چه محصول یا خدماتی را دریافت کرده‌اند، آخرین خرید آن‌ها چه زمانی بوده و در آن چه محصولی را تهیه کرده‌اند. با استفاده از این داده‌ها می‌توانید مشتریان خود و رفتار آن‌ها را شناسایی کنید و متوجه نقاط ضعف و قوت کسب‌وکارتان شوید و در مسیر پیشرفت حرکت کنید و از رقبایتان پیشی بگیرد.

هوش مصنوعی در نرم افزار CRM

هوش مصنوعی دانش آینده است و به‌جرئت می‌توان گفت ادغام آن با هر وسیله یا حوزه‌ای، باعث قدرتمندتر شدن آن وسیله یا آن حوزه می‌شود. هوش مصنوعی به ماشین‌ها و سیستم‌ها این امکان را می‌دهد که تفکر انسانی را تقلید کنند و بر اساس اطلاعاتی که دریافت می‌کنند؛ عملکرد خود را بهبود ببخشند. قطعا استفاده از فناوری هوش مصنوعی در نرم افزار CRM می‌تواند فرایند ارتباط با مشتریان را متحول کند و آن را به سمت بهبودی ببرد.

اگر این نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی باشد؛ می‌تواند اطلاعات مفیدی چون رفتار کاربران، روندی را که طی کرده‌اند و اولویت‌بندی‌هایی که داشته‌اند را نشان دهد و به کسب‌وکارها این امکان را بدهد که مطابق با این اطلاعات؛ روند فعالیت خود را مشخص کنند. مزیت هوش مصنوعی محدود به این موارد نیست و می‌تواند در بخش‌هایی چون مدیریت درخواست‌ها، ایجاد و مدیریت کمپین‌ها، توسعه محصولات و خدمات و همچنین بهبود استراتژی‌های بازاریابی و فروش مؤثر واقع شود.

بهبود در همه مواردی که ذکر شد باعث می‌شود تا مشتریان شما بهترین تجربه خرید را داشته باشند و شما را به دیگران نیز پیشنهاد کنند. این سیستم حتی می‌تواند کاربرانتان را به مشتری تبدیل کند و این به معنی افزایش فروش و سودآوری است. اگر کسب‌وکار خود را بررسی کنید، بسیاری از فعالیت‌ها را می‌یابید که به ‌صورت دستی انجام می‌شوند که با استفاده از هوش مصنوعی در نرم افزار CRM می‌توانید آن‌ها را نیز اتوماتیک انجام دهید و بهره‌وری را در سازمان یا شرکت خود به حداکثر برسانید.

دنیای تجارت؛ دنیای رقابت است و باید دائما کسب‌وکار خود را به سمت جلو حرکت دهید. اگر در این رقابت لحظه‌ای درنگ کنید یا بخواهید به سبک گذشته به فعالیت بپردازید، در آینده‌ای نه‌ چندان دور به سمت شکست خواهید رفت و از دور رقابت خارج می‌شوید.

 

CRM و هوش مصنوعی

 

آینده هوش مصنوعی در CRM به چه سمتی می‌رود؟

شاید برای شما هم این سؤال پیش‌آمده باشد که آینده هوش مصنوعی در CRM به چه صورت می‌شود؟ بر اساس قابلیت‌های جدیدی که برای این نرم افزار ارائه شده است، آینده آن را روشن‌تر از گذشته پیش‌بینی کرده‌اند. CRM به یک نرم افزار یکپارچه تبدیل شده است و می‌تواند کمک بزرگی برای شرکت‌های بزرگ و کوچک باشد تا آسان‌تر و هوشمندانه‌تر وارد بازار کار شوند و فعالیت‌های خود را مشتری‌ محور پیش ببرند.

استفاده از هوش مصنوعی در نرم افزار CRM به مشاغل کمک می‌کند تا داده‌های گسترده‌تر و عمیق‌تری را جمع‌آوری کنند و استراتژی‌های خود را دقیق‌تر بچینند. هرچقدر این سیستم قوی‌تر باشد؛ قطعا تبدیل مشتری شما نیز بیشتر خواهد بود و می‌توانید نیاز‌ها و خواسته‌های افراد بیشتری را برآورده سازید. متخصصان حوزه فروش و افرادی که با مشتری ارتباط مستقیم دارند باید این نرم افزار را به طور کامل یاد بگیرند تا بتوانند در راستای اهداف سازمان از آن استفاده کنند. قطعا مشتریان شما این انتظار را دارند که به ‌تمامی سؤالات آن‌ها پاسخ کامل دهید و همه چیز را درباره آن‌ها بدانید که این مورد به ‌وسیله هوش مصنوعی در CRM به سادگی امکان‌پذیر است.

با آن که کسب‌وکارهای زیادی به سمت جمع‌آوری داده از کاربران پیش رفته‌اند؛ اما هنوز شرکت‌ها و سازمان‌های بسیار کمی هستند که می‌توانند این داده‌ها را به ‌درستی تجزیه ‌و تحلیل کنند و اطلاعات مورد نظر خود را از آن‌ها استخراج کنند. هوش مصنوعی در اینجا مانند یک دستیار فروش حرفه‌ای وارد عمل می‌شود و به پیش‌بینی رفتار مصرف ‌کننده می‌پردازد و اطلاعات و سرنخ‌هایی را از این راه به دست می‌آورد.

شما می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی تمامی فعالیت‌هایی را که به‌ صورت روتین و مداوم انجام می‌دهید را از این به بعد به‌صورت خودکار انجام دهید. مثلا اگر سؤالاتی خاص مرتبا از سمت کاربرانتان پرسیده می‌شود؛ می‌توانید با این روش به طور خودکار جواب دهید و سرعت پاسخگویی را افزایش دهید که این امر رابطه مستقیمی با رشد کسب‌وکارتان دارد. نقش هوش مصنوعی در نرم افزار CRM محدود به خودکار‌سازی کار‌های دستی نیست، بلکه این سیستم می‌تواند دقیق‌ترین راهنما را درباره نحوه فروش بیشتر و سریع‌تر ارائه دهد.

قطعا تا اینجای کار به این موضوع پی برده‌اید که ترکیب هوش مصنوعی و نرم افزار CRM یکی از قوی‌ترین ترکیبات در دنیای تجارت است. شیوه‌های کسب‌وکار نسبت به سال‌ها و دهه‌های قبل؛ از زمین تا آسمان تغییر کرده و اینترنت دنیا را به تسخیر خود درآورده است که این اتفاق باعث ایجاد تغییرات بنیادین در شیوه‌های فروش و بازاریابی نیز شده است.

استراتژی‌های سنتی فروش مثل گذشته جواب نمی‌دهند و بازاریابی به سمت فناوری‌هایی چون CRM در حرکت است. حجم و تنوع داده‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته است و استفاده از هوش مصنوعی برای مرتب‌سازی این اطلاعات ضروری است.

 

آینده CRM هوشمند

 

CRM جولیو و قابلیت هوش مصنوعی

همانطور که گفتیم استفاده از هوش مصنوعی در نرم افزار CRM آن را به یک رقیب بی‌بدیل برای روش‌های سنتی بازاریابی و فروش تبدیل کرده است که این امر موجب بروز تغییرات گسترده و اساسی در کسب‌وکارها شده است. از این رو ما نیز با تحقیقات و مطالعات فراوان و با تکیه بر دانش متخصصان و نخبه‌های داخلی دست به کار شده‌ایم و تصمیم گرفتیم که با طراحی و ارائه یک نرم افزار CRM مبتنی بر هوش مصنوعی فارسی، تمامی کسب و کار‌های ایرانی را برای دستیابی به موفقیت‌های فروش و توسعه کسب و کارشان یاری رسانیم.

CRM هوشمند جولیو پس از آزمایش‌های فراوان و نتایج موفقیت آمیزی که در توسعه بسیاری از کسب و کار‌های داخلی داشته است امروزه تبدیل به یکی از قدرت‌مندترین راهکار‌های سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان تبدیل شده است که می‌توانید از آن برای رشد و توسعه کسب و کارتان بهره ببرید. ما برای آسودگی خاطر شما عزیزان لایسنس ۹۰ روزه‌ی رایگان این سامانه را نیز در نظر گرفته‌ایم تا شما بتوانید عملکرد بی‌نظیر این CRM را در کسب و کار خود مورد بررسی قرار دهید. برای دریافت مشاوره رایگان و لایسنس ۹۰ روزه این محصول با ما تماس حاصل فرمایید.

  • رها خدایی
  • ۰
  • ۰

رابطه مفید و مؤثر با مشتریان، پرسنل و همکاران تجاری، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی هر کسب‌وکاری است. سازمان‌ها برای اینکه دائما با مشتریان خود در ارتباط باشند، نرم افزار‌های مختلفی خریداری می‌کنند. به همین دلیل است که امروزه CRM اجتماعی (مدیریت ارتباط با مشتری) برای مشاغلی که می‌خواهند رابطه کاربری بهتری با مخاطبان خود داشته باشند، حیاتی شده است. در این مقاله قصد داریم در مورد اهمیت اتصال نرم افزار CRM به شبکه‌های اجتماعی توضیحاتی ارائه دهیم. اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

CRM اجتماعی چیست؟

در حال حاضر ۲٫۳ میلیارد کاربر فعال در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. نزدیک به ۲ میلیارد بزرگسال در سراسر جهان از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی بزرگ، از جمله لینکدین، توییتر و فیس‌بوک می‌توانند مجموعه‌ای از بینش‌های غنی درباره رفتار، اولویت‌ها و نیاز‌های مشتری را نشان دهند. سیستم Social CRM به ادغام رسانه‌های اجتماعی و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری اشاره دارد. این برنامه به کسب‌وکار‌ها اجازه می‌دهد تا از داده‌های رسانه‌های اجتماعی برای تجزیه‌وتحلیل، جذب مشتریان، توسعه روابط قوی‌تر با مخاطبان، تولید سرنخ‌های جدید و ارائه خدمات بهتر به آنان استفاده کنند.
به دلیل پذیرش سریع رسانه‌های اجتماعی، نرم افزار CRM اجتماعی امروزه به‌ عنوان ابزاری برای کسب‌وکارها در جهت درک بهتر نیاز‌های مصرف‌کنندگان محبوبیت پیدا کرده است. این سیستم همچنین کسب‌وکار‌ها را قادر می‌سازد تا آگاهی از برند را افزایش داده، با مشتریان ارتباط برقرار کنند و در نهایت فروش را افزایش دهند.
نرم افزار CRM اجتماعی دارای مزیت منحصربه‌فردی است که به شما امکان می‌دهد به تمام اشکال ارتباط دسترسی داشته باشید. این برنامه فقط با داده‌ها و اطلاعات سروکار ندارد، بلکه با مکالمات و روابط نیز مرتبط خواهد بود.

همگام سازی CRM به شبکه های اجتماعی

اهمیت اتصال CRM به شبکه های اجتماعی

CRM اجتماعی می‌تواند جنبه‌های مختلف کسب‌وکار شما را غنی کند؛ از بازاریابی گرفته تا فروش و خدمات مشتری. تیم‌های مختلف می‌توانند از CRM اجتماعی، برای بهبود تلاش‌های خود و ارائه مؤثر ارزش تجاری استفاده کنند. این نرم افزار به شما امکان می‌دهد با تجزیه‌وتحلیل تعاملات رسانه‌های اجتماعی مانند نظرات، پست‌ها، لایک‌ها، توییت‌ها، ری توییت‌ها، پیام‌ها و منشن‌ها، برند خود را ردیابی کنید. موارد زیر می‌‎توانند به ‌راحتی نیاز به یکپارچه‌سازی رسانه‌های اجتماعی CRM را توجیه کنند.

  • تعامل: شرکت‌ها می‌توانند از نرم افزار CRM برای ارتباط مستقیم با مشتریان و مخاطبان احتمالی در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند.
  • فروش اجتماعی: افراد حرفه‌ای می‌توانند از داده‌ها و رفتار‌های رسانه‌های اجتماعی برای ارزیابی سرنخ‌های جدید استفاده کنند که در نهایت باعث می‌شود که فروش بیشتری داشته باشند.
  • خدمات مشتری: نرم افزار CRM به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که شکایات و پرس‌وجوهای مشتریان را در زمان واقعی تشخیص داده و به آن‌ها پاسخ دهند.
  • شناسایی مشتریان: CRM به شما کمک می‌کند مشتریان خود را شناسایی کنید.
  • پاسخ به ‌موقع به مشتریان: بروزرسانی‌های بی‌درنگ داده‌ها در خرید CRM به تیم پشتیبانی شما این امکان را می‌دهد که سریعا به تمام تعاملات با مشتری پاسخ دهند.
  • بهبود هدف‌گذاری تبلیغات: CRM اجتماعی می‌تواند برای بهینه‌سازی تلاش‌های تبلیغاتی شما به ‌خصوص در مورد هدف‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد. برای شروع، می‌توانید تبلیغات هدف‌گیری مجدد را در رسانه‌های اجتماعی به مشتریانی ارائه دهید که به محصولات شما علاقه نشان داده‌اند. این تبلیغات را می‌توان بر اساس صفحاتی که مشاهده کرده‌اند و راه‌حل‌هایی که نیاز دارند، شخصی‌سازی کرد. علاوه بر این، اطلاعات موجود در CRM به شما می‌گوید که مشتریان شما چه کسانی هستند. سپس می‌توان از این اطلاعات برای ایجاد مخاطبین مشابه بسیار هدفمند، استفاده کرد که هدف‌گذاری تبلیغات اجتماعی شما را بهبود می‌بخشد. به‌ عبارت‌ دیگر، شما مشتریانی را هدف قرار خواهید داد که مشابه افرادی هستند که از شما خرید کرده‌اند و بنابراین احتمال خرید از شما نیز بیشتر می‌شود.

مزایای اتصال CRM به شبکه های اجتماعی

با ادغام CRM و شبکه‌های اجتماعی مانند واتس‌اپ یا اینستاگرام، ردیابی، محک‌زدن و تعامل با مشتریان از طریق کانال دلخواه آن‌ها آسان می‌شود. در اینجا چند مزیت برای اتصال نرم افزار CRM به شبکه های اجتماعی وجود دارد که در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

پشتیببانی بهتر با اتصال CRM به شبکه های اجتماعی

نرم افزار CRM اطلاعاتی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد که برای تشخیص مشکلات مشتری و ارائه راه‌حل‌های سریع مورد نیاز است. رسانه‌های اجتماعی بینش‌هایی درباره سرنخ‌ها و جمعیت‌ شناسی مشتری ارائه می‌دهند که به طور قابل ‌توجهی روند فروش را تسریع می‌بخشد. با این ‌وجود، تیم شما می‌تواند به ‌راحتی روند‌ها و گفتگو‌هایی را که در اطراف برند شما اتفاق می‌افتد، شناسایی کند و داده‌های بازار را در زمان واقعی دریافت کند.

 

مزایای اتصال CRM به شبکه های اجتماعی

انتشار تعاملات مشتری در چندین رسانه

Social CRM تمام تعاملات مشتری را در چندین کانال رسانه اجتماعی مانند فیس‌بوک، لینکدین، اینستاگرام و غیره یکپارچه می‌کند و نمای کاملی از پروفایل‌های مشتری در یک نرم افزار واحد ارائه می‌دهد. این امر منجر به شناسایی و تقسیم‌بندی مناسب مشتریان بر اساس الگوی خرید، بازخورد‌ها و … می‌شود.

همیشه آماده پاسخگویی به سؤالات مشتریان هستید

نسل جدید که نیمی از زمان خود را از صبح تا شب در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، حتی دوست ندارند یک دقیقه هم منتظر پاسخ سؤال خود در شبکه‌های اجتماعی بمانند؛ بنابراین، بسیار مهم است که شما به‌عنوان یک برند معتبر، همیشه آماده پاسخگویی به سؤالات و نیاز‌های آن‌ها باشید.
همگام سازی CRM و شبکه های اجتماعی به تیم خدمات مشتری اجازه می‌دهد تا از طریق خود نرم افزار به تمام سؤالاتی که از پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی وارد می‌شوند، رسیدگی کنند. این باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. این کار به ارائه خدمات عالی به مخاطبان، حفظ مشتری و وفاداری به برند کمک می‌کند. همچنین مرکز تماس ویپ مشتریان به ‌احتمال زیاد تجربیات عالی خود را در دیگر رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند که باعث افزایش دید برندتان می‌شود.

همگام سازی CRM و شبکه های اجتماعی در ایجاد روابط مؤثر است

نرم افزار CRM اجتماعی با آوردن داده‌های بی‌درنگ، اطلاعات دقیقی را در مورد مواردی که باعث کلیک مخاطبان هدف شما می‌شود، ارائه می‌دهند. این داده‌ها به تیم شما کمک می‌کند تا یک تجربه مشتری شخصی و قابل‌ اعتماد را برای مصرف‌کنندگان بالقوه ارائه دهد. این سرویس شما را قادر می‌سازد تا مکالمات معناداری را با مشتریان خود برقرار کرده و حفظ کنید، رابطه قوی‌تری برقرار کرده و برند خود را برای آنان پررنگ کنید. تمام تعاملات در رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که از درک مشتریان خود بهره ببرید و با بهترین توان به آن‌ها خدمت کنید.

CRM اجتماعی باعث بهبود تجربه کاربری با مشتری می‌شود

Social CRM یک نمای کلی از روند‌ها در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. با وجود این نرم افزار علاوه بر حفظ ارتباط با مشتریان قدیمی، حتی می‌توانید مشتریان جدیدی داشته باشید. اتصال CRM به شبکه های اجتماعی یک مرور کلی از عادات و انتخاب‌های مشتری در اختیار شما قرار داده و به شما امکان می‌دهد عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

چالش‌های اتصال CRM به شبکه های اجتماعی

در این زمینه چالش‌هایی وجود دارند که لازم است حتما به آن‌ها دقت و توجه کافی داشته باشید.

  • هزینه‌ها: اتصال CRM به شبکه های اجتماعی با مزایای زیادی همراه است؛ اما در برخی از موارد معایبی در این برنامه نیز وجود دارد. یکی از مهم‌ترین موانع اجرای CRM اجتماعی هزینه خرید، نصب و آموزش کارکنان بر روی نرم افزار‌های جدید است.
  • آموزش این مهارت: اکثر کسب‌وکار‌ها رویکرد «اول ما، دوم مشتریان» دارند، در حالی ‌که شرکت‌های CRM محور مشتریان و رضایت آن‌ها را بر شرکت ترجیح می‌دهند. علاوه بر این، از آنجایی که سیستم‌های CRM اغلب بسیار پیچیده هستند و بخش‌های متعددی را پوشش می‌دهند، بیشتر کارکنان ملزم به گذراندن نوعی آموزش هستند.
  • کسب‌وکارهای کوچک‌تر: برخی از مشکلات مربوط به استقرار یک سیستم CRM تحت ‌تأثیر اندازه و موفقیت سازمان است. در حالی ‌که یک شرکت بزرگ و با بودجه خوب، زمان و منابع لازم برای دریافت این نرم افزار را خواهد داشت، یک شرکت کوچک‌تر ممکن است مزایای این نرم افزار برای رسانه‌های اجتماعی را نداشته باشد. برای سازمان‌های کوچک‌تر، این امر پذیرش صحیح و کامل CRM را به طور قابل ‌توجهی چالش ‌برانگیزتر می‌کند. بنابراین جای تعجب نیست که بیشتر صاحبان مشاغل مایل به پیاده‌سازی CRM اجتماعی به‌منظور پیشبرد اثر بخشی بازاریابی، افزایش بازگشت سرمایه و کاهش هزینه‌های خدمات مشتری هستند.

 

چالش های اتصال CRM به شبکه های اجتماعی

جولیو و همگام سازی CRM با شبکه های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ

اگر با مطالعه مطالب ذکر شده به این فکر افتاده‌اید که سازمان خود را به یک CRM اجتماعی پیشرفته تجهیز کرده و کسب و کار خود را به کمک تمام ویژگی‌های کلیدی که در فوق به آن‌ها اشاره نمودیم توسعه دهید، ما به شما CRM هوشمند جولیو را پیشنهاد می‌کنیم. این نرم افزار CRM که توسط تیم قدرتمند ویپینگ طراحی و تولید شده است علاوه بر قابلیت اتصال به شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ابزار‌ها و امکانات بسیار جذاب دیگری را نیز در اختیارتان قرار دهد تا به کمک این امکانات بتوانید فروش سازمان خود را تا بیش از ۳۰۰% افزایش دهید. برای دریافت مشاوره در زمینه راه اندازی CRM و اتصال آن به شبکه‌های اجتماعی همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

  • رها خدایی
  • ۰
  • ۰

امروزه هوشمند‌سازی توانسته کمک زیادی به پیشرفت و فروش بیشتر شرکت‌ها و کسب‌وکارها کند. اما، شاید این سؤال برای شما ایجاد شود که این مسئله چگونه ممکن است؟ باید بگوییم که نرم افزار‌های هوشمند مانند CRM به شرکت‌ها برای جذب سرنخ (مشتری بالقوه)، دریافت اطلاعات آن‌ها و تبدیل کردن این سرنخ‌ها به مشتریان دائمی کمک زیادی می‌کند. اگر با این مفهوم آشنایی ندارید؛ مطلب زیر به شرح دقیق آن می‌پردازد.

سرنخ در نرم افزار CRM به چه معناست؟

در بیشتر نرم افزار CRM، اصطلاح سرنخ برای فردی (حقیقی و یا حقوقی ) مورد استفاده قرار می‌گیرد که ممکن است به مشتری شما تبدیل شود؛ به بیان ساده‌تر «سرنخ» همان مشتری بالقوه شما است. همان‌ طور که می‌دانید مشتری بالقوه به کسانی که قبلا از شما کالا خریداری کرده یا خدمات دریافت کرده و دوباره به شما مراجعه خواهند کرد و یا برای اولین بار می‌خواهد از شما خریدی انجام دهد؛ گفته می‌شود. طبیعتا شما دوست دارید تا حد امکان اطلاعات لازم درباره این مشتریان بالقوه یا سرنخ‌ها را جمع‌آوری و به شیوه‌ای مناسب مدیریت کنید. این دقیقا کاری است که نرم افزار CRM برای آن به وجود آمده‌ و در اختیار شما قرار گرفته‌اند.

سرنخ در نرم افزار CRM به چه معناست؟

آشنایی کلی با نرم افزار CRM

به واقع نرم افزار CRM چیست ؟ و چگونه به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا با جمع‌آوری اطلاعات و به‌ کارگیری آن‌ها به شکل هوشمندانه،بهره‌وری در فرایند بازاریابی، فروش یا خدمات پس از فروش را به‌ صورت قابل‌ توجهی افزایش داده و یک ارتباط مؤثر و همیشگی بین مشتری و فروشنده یا ارائه ‌کننده خدمات به وجود آورند. استفاده از این نرم افزار عملکرد شما را تسریع بخشیده و یک دید کلی از آن به شما ارائه می‌دهد.

اهمیت مدیریت سرنخ در چیست؟

اهمیت مدیریت سرنخ‌ها در CRM به خاطر امکان تبدیل آن‌ها به مشتریان واقعی است. در حقیقت هدف از مدیریت سرنخ، دوری کردن از آشفتگی و مدیریت آن‌ها است تا شما بتوانید از این طریق فرصت‌های فروش یا خدمات بهتری را ایجاد کرده و درآمدتان را بالا ببرید.

برای نمونه فرض کنید که با تبلیغ یا همان پوشش رسانه‌ای، شرکت شما هجوم سرنخ‌های جدید را دریافت می‌کند. اکنون شما باید با چشم‌اندازهایی که قبلا مشخص کرده‌اید، اقدام به واجد شرایط بودن، به ثمر رساندن و پرورش انواع سرنخ‌های جدید کنید. توجه داشته باشید که بدون در نظر گرفتن یک استراتژی مؤثر در مدیریت سرنخ‌ها، به ‌احتمال زیاد مشتریان جدید را یا نادیده گرفته و یا از دست می‌دهید. این نادیده‌ گرفتن در مدیریت سرنخ، منجر به عدم تحقق درآمد بالقوه خواهد شد. با استفاده از CRM برای مدیریت این فرایند، شرکت شما به ‌احتمال زیاد همه سرنخ‌های معنی‌ دار را ردیابی می‌کند، آن‌ها را در خط فروش حرکت می‌دهد و در نهایت به هدفتان که کسب درآمد بیشتر است؛ نزدیک‌تر می‌کند.

فرایند مدیریت سرنخ در CRM چگونه کار می‌کند؟

کمک‌گرفتن از سیستم‌های CRM و مدیریت سرنخ باعث می‌شوند تا شما مشتریان بیشتر یا همان فروش و خدمات بیشتر را به دست آورید. برای این منظور خرید CRM این مدیریت سرنخ را آسان‌تر کرده و راه را برای شما هموارتر خواهد کرد. اما چگونه؟ در ادامه به بررسی این مهم خواهیم پرداخت.

  • صلاحیت و امتیازدهی سرنخ‌ها

    نرم افزار CRM برای واجد شرایط بودن و به ثمر رساندن سرنخ‌های شما بسیار مهم است. چرا که بدون CRM، نمی‌توانید صلاحیت سرنخ را برای کل تیم خود عملیاتی نمایید و بدون در نظر گرفتن این امتیازات و صلاحیت‌ها رویکرد فروش شما مختل می‌شود؛ زیرا تیم شما نمی‌تواند مشتریان یا سرنخ را بر اساس قوانین مشخص اولویت‌بندی کند.

فرایند مدیریت سرنخ در CRM

  • ایجاد بانک اطلاعاتی منظم از سرنخ‌ها

    شما با استفاده از نرم افزار CRM، هر آنچه را که در مورد یک سرنخ فروش نیاز دارید را درون یک صفحه قرار می‌دهید و هر زمان که بخواهید آن‌ها در دسترستان قرار خواهند داشت. این عملکرد نرم افزار‌های CRM یک گام بزرگ است. چرا که ایجاد اسناد فیزیکی برای هر سرنخ یا نگهداری سوابق کاغذی کاری دشوار و خسته‌کننده خواهد بود.

  • ایجاد مسئولیت‌پذیری بیشتر نماینده فروش

    خیلی کم پیش می‌آید که کارشناسان و یا نمایندگان فروش مسئولیت‌پذیری کاملی داشته باشند؛ حتی بهترین‌ها هم جای کار و پیشرفت دارند. چنین پیشرفت‌هایی را می‌توان با مدیریت سرنخ به دست آورد. برای مثال، بهبود میانگین زمان پاسخگویی کارشناس و یا نماینده می‌تواند منجر به رضایت بیشتر مشتریان و در نتیجه فروش بیشتر شود. CRM‌ ها سیستم یکپارچه‌ای هستند که با بهبود زمان پاسخگویی و ارائه آمار‌های مورد نیاز، کارشناسان فروش را در این راستا کمک می‌کنند تا خدمات بهتری به مشتری ارائه دهند.

  • خروجی گزارش از سرنخ‌های CRM

    در صورتی ‌که تمام اطلاعات فروش و خدمات خود را در اسناد جداگانه و خارج از سیستم نگهداری می‌کنید، مسلما با گذشت زمان به نیروی کار و زمان بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد. با CRM، نه ‌تنها این داده‌های را در یک مکان ذخیره می‌کنید، بلکه می‌توانید تنها با چند کلیک گزارش‌هایی در مورد این اطلاعات ایجاد کنید. همچنین با استفاده از این گزارش‌ها می‌توانید یک استراتژی بازاریابی را که مختص به سرنخ‌های خودتان است ایجاد کرده و مورد استفاده قرار دهید.

۵ دلیل که نشان می‌دهد CRM بهترین گزینه برای مدیریت سرنخ‌ها است

برای درک بهتر اینکه چرا استفاده از نرم افزار CRM برای مدیریت سرنخ بهترین است، ما قصد دارید به تلفن گویا هر مرحله از فرایند سنتی نگاهی بیندازیم و ببینیم که CRM‌ ها چگونه در هر مرحله می‌توانند تغییر ایجاد کنند.

مدیریت سرنخ با CRM

گرفتن سرنخ

فرایند مدیریت سرنخ با جذب و گرفتن سرنخ آغاز می‌شود که معمولا از طریق فرم جذب سرنخ انجام می‌گیرد. بدون نرم افزار CRM این کار به شکل دستی صورت‌ گرفته و گاهی مدت‌ زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. در صورتی ‌که با استفاده از CRM، اطلاعات هر فرد به شکل خودکار به پایگاه‌داده اضافه می‌شود. این اطلاعات در قالب کارت تماس بوده و برخی CRM‌ها وظیفه برقراری تماس را نیز برعهده می‌گیرند. به بیان ساده، این نرم افزار به شما امکان می‌دهد تا پس از جذب سرنخ، فعالیت و تعاملات آن را به ‌راحتی و بدون اتلاف وقت ردیابی و مورد بررسی قرار دهید.

ردیابی و غنی‌سازی سرنخ‌ها

اطلاعاتی که مشتری بالقوه در فرم جذب سرنخ شما وارد می‌کند، معمولا شامل موارد ابتدایی است: نام، شرکت، تاریخچه کاری و غیره. در مرحله غنی‌سازی سرنخ و ردیابی فرایند مدیریت سرنخ، شما تلاش خواهید کرد تا تمام شکاف‌های بین این نقاط داده را پر کنید. اغلب این کار را از طریق اطلاعاتی که در لینکدین، وب‌سایت شرکت یا سایر منابع عمومی است، انجام خواهید داد. در صورتی ‌که CRM‌ها می‌توانند به ‌صورت خودکار این داده‌ها را پیدا کرده و ذخیره کنند تا شما به ‌راحتی بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اگر چه می‌توانید به‌ صورت جداگانه تعاملات سرنخ‌های خود را با نرم افزار بازاریابی ایمیلی، داده‌های بک‌اند وب ‌سایت و تجزیه ‌و تحلیل رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید؛ اما نرم افزار CRM شما همه این کار‌ها را در یک‌ لحظه انجام می‌دهد. در واقع CRM اطلاعات برند سرنخ شما را مورد ردیابی قرار داده و کمک می‌کند تا در مورد خواسته‌ها و نیاز‌های مشتری بالقوه خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کمک به مدیریت سرنخ‌ها

وظیفه مدیریت در درجه اول، ردیابی، تعامل و تجزیه ‌و تحلیل داده‌های سرنخ است. این کار ممکن است زمان‌بر و گاهی خسته‌ کننده باشد. نرم افزار CRM انجام این وظایف را به طرز قابل ‌توجهی تسریع می‌بخشد.

در این مرحله ممکن است مدیریت سرنخ کمی مشکل‌ساز شود؛ چرا که برخی از رویداد‌ها می‌توانند باعث هجوم سرنخ‌های جدید شوند و شما را با مشکل مواجه کنند. استفاده از نرم افزار CRM می‌تواند در بهبود مدیریت این سرنخ‌ها به شما کمک کند. بدین شکل که سرنخ‌های جدید را به صورت خودکار بین نمایندگان فروش مرتبط توزیع می‌کند. به ‌این ‌ترتیب، شما یک استراتژی فوری برای دریافت سرنخ‌ها و توزیع آن به اعضای تیم خواهید داشت که به سمت خط فروش سوق داده می‌شود. علاوه بر مورد ذکر شده توزیع سرنخ در CRM روند فروش چند منطقه‌ای شما را نیز بهبود می‌بخشد. می‌توانید CRM خود را طوری تنظیم کنید که سرنخ‌های جدید را از یک منطقه خاص به گروه خاصی از نمایندگان فروش انتقال دهد. به ‌عنوان ‌مثال یک نماینده مستقر در دفتر دوم شما با شخصی که در نزدیکی دفتر اول شما قرار دارد کار نمی‌کند.

پرورش سرنخ

پرورش سرنخ مهم‌ترین بخش از فرایند مدیریت فروش است. این مرحله شامل همه چیز‌هایی است که پس از تماس گرفتن، غنی‌سازی، پیگیری، واجد شرایط بودن و توزیع مشتریان بالقوه اتفاق می‌افتد. فعالیت‌های پیشرویی که با ایجاد محتوای هدفمند، برقراری ارتباط مداوم در بسیاری از پلتفرم‌ها و کار‌هایی از این ‌قبیل صورت می‌گیرند. نرم افزار CRM دقیقا برای همین کار‌ها طراحی و آماده شده است. با مدیریت سرنخ‌ها در CRM، می‌توانید تمام ارتباطات را شخصی‌سازی و هماهنگ کنید.

جمع‌بندی کلی مفهوم سرنخ در CRM

نرم افزار CRM تحولی اساسی در جذب سرنخ یا مشتری برای کسب‌ و کارها ایجاد کرده است. از آنجایی ‌که هر کسب ‌و کار مراحل مختلفی را باید طی کند تا فروش بیشتر یا خدمات بهتری را ارائه دهد؛ درک بهتر مفهوم سرنخ در این نوع نرم افزار‌ها می‌تواند دید بهتری در رابطه‌ با استفاده از آن به شما دهد. ما در CRM جولیو تمام ابزار‌ها و فرایند‌ها را طوری پایه‌ریزی کرده‌ایم که تمامی کسب و کارها بتوانند به کمک این CRM هوشمند و پیشرفته، سرنخ‌های فروش سازمان خود را به درستی مدیریت کرده و نرخ تبدیل آن‌ها به فروش را تا بیش از ۳۰۰% افزایش دهند. برای دریافت لایسنس ۹۰ روزه‌ی رایگان این محصول کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید و تاثیر عملکرد این سامانه‌ی بی‌نظیر را در کسب و کار خود ارزیابی کنید.

CRM رایگان ویپینگ

  • رها خدایی