پیش از اینها در مورد مزایای VOIP صحبت کرده بودیم . امروز به دلایل بیشتر برای مهاجرت از سیستم سانترال به VOIP میپردازیم .
با پیشرفت تکنولوژی روز ، بسیاری از سازمانها در حال ارتقاء سیستمهای ارتباطی خود هستند . جالب است بدانید که در ارتقاء ارتباطات مخابراتی ، بیشترین این ارتباطات از سیستمهای قدیمی ، به voip ارتقا پیدا میکنند .
حال ۱۰ دلیل برای اینکه چرا باید سیستم قدیمی سازمانها به voip ارتقاء یابد را بررسی میکنیم :
۱- با VOIP ، تحولی در جدول هزینههای تماس خود ایجاد کنید !
از آنجایی که با استفاده از voip ، برای برقراری تماسها و ارسال دادهها ، از اینترنت استفاده میشود ، کلیهی تماسهای درون سازمانی و بین سازمانهای دارندهی voip کاملا” رایگان خواهد بود .
همینطور ارتباط تلفنی با سایر کشورها و سازمانهایی که voip دارند به صورت کاملا” رایگان برقرار میشود . در نتیجه هزینههای قبض تلفن سازمانها به شدت کاهش مییابد و در نتیجه دیگر دغدغهای بابت قبوض تلفن سازمان نخواهید داشت .
۲- نیازی به پرداخت هزینه بابت نگهداری از VOIP-PBX نیست !
در صورت استفاده از voip در محل سازمان ، هرگونه نگهداری از سیستم توسط خود سازمان انجام میشود . این تغییرات یا اضافه نمودن امکانات به سیستم نیازی به پرداخت هزینهی اضافی نخواهد بود . حال فرض کنید بخواهید voip را بر بستر cloud دریافت نمایید ، در نتیجه اگر نیاز به تغییر یا پشتیبانی از سیستم داشته باشید ، ارائه دهنده سیستم ، آن تغییرات را انجام میدهد و سازمان ، بابت پشتیبانی و نگهداری مستلزم پرداخت هزینه است .
۳- بدون نیاز به تهیهی سخت افزار جدید !
عموما” برای تغییر یا ارتقاء هر سیستمی به سیستم بهتر و بروزتر ، سازمانها میبایست هزینههای گزافی پرداخت نمایند . اما جالب است بدانید اگر voip را از سرویس دهندگانی که خدمات را بر بستر voip ارائه میدهند تهیه کنید ، بابت هیچگونه سختافزاری نیاز به پرداخت نخواهد بود و شما تنها بابت دستگاههای تلفن گویا تحت شبکه هزینه پرداخت میکنید . از طرفی سادهترین مدل تلفنهای تحتشبکه نیز تا حد کمی قابل ارتقاء از لحاظ نرم افزاری هستند که این باز از هزینه های شما میکاهد .
۴- ارسال اتوماتیک تماس های صوتی به ایمیل!
آیا تا به حال فکر کردهاید که زمان زیادی صرف مطالعهی ایمیل ها میشود ؟ دیگر با voip تمامی پستها ، تلفنها و پیامهای صوتی به ایمیل شما نیز ارسال میگردد و همیشه یک بانک اطلاعاتی مناسب و جامع از کلیهی تماسها خواهید داشت .
۵- دستگاه فکس را از روی میز خود جمع کنید !
سیستم فکس ممکن است قدیمی به نظر رسد اما برخی از کسب و کارها به آن نیاز دارند و نمیتوان منکر این موضوع شد . دستگاه فکس ، خود نیاز به سرویس و نگهداری دارد و این مستلزم پرداخت هزینه است . همینطور برای ارسال و دریافت فکس ، کاغذ زیادی مصرف خواهد شد . جالب است بدانید با voip ، شما دستگاه فکس نیز خواهید داشت . با استفاده از فکس دیجیتالی ، کلیهی فکسها از طریق کامپیوتر و بدون مصرف کاغذ انجام خواهد گرفت .
۶- یکپارچه سازی صداها در تمامی نرم افزار های سازمان
ممکن است در بخشهای مختلف سازمان از نرمافزارهای مختلفی با قابلیتهای متفاوت استفاده شود (مثل سیستمهای پیجر و نرمافزارهای خاص برخی از سازمانها ). با توجه بهاینکه voip علاوه بر اتصال به شبکه ، قابلیت اتصال به اینترنت را نیز دارد ، بسیاری از قابلیتها و امکانات را ، میتوان بین آن و دیگر نرم افزارها به اشتراک گذاشت . مثلا” در بخش بازاریابی و فروش میتوان برنامههای نرم افزار CRM را با VOIPارتباط داد و بسیاری از فراخوانهای سازمان برای مشتریان را با استفاده از VOIP انجام داد .
۷- مطمئن باشید رضایتمندی مشتریان به حداکثر میرسد !
مسلما هیچ یک از ما دوست نداریم تا حین تماس ، پشت خط بمانیم و یا تماس ما بین بخشهای مختلف سازمان انتقال یابد . این موضوع علاوه بر وقت گیر بودن برای کارمندان سازمانها ، مشتریان را خسته و کلافه میکند . برای برطرف نمودن اینگونه مسائل ، سیستمهای IVR بوجود آمدهاند . اما تهیهی این سیستم ممکن است گاها” بسیار هزینهبر باشد ! حال خوب است بدانید که پشتیبانی VOIP با کمترین هزینهی ممکن ، کار سیستم IVR را انجام میدهد و تماسهای ورودی در ابتدا به اپراتور گویا وصل شده و با شماره گیری توسط تماس گیرنده ، او به بخش یا دپارتمان مورد نظر وصل میشود . حتی اگر تماس گیرنده شماره داخلی بخش مورد نظر در سازمان را بداند دیگر نیازی نیست تا منتظر تلفن گویا باشد ! کافیست پس از شمارهگیری شماره سازمان و برقراری ارتباط اولیه ، با شمارهگیری داخلی مورد نظر به بخش مربوطه متصل شود .
۸- برای راهاندازی VOIP نگران صرف زمان طولانی نباشید !
زمانبر بودن راهاندازی بسیاری از تکنولوژیها باعث میشود تا سازمانها از آن تکنولوژی صرف نظر کنند ! جالب است بدانید برای ارتقاء سیستم سازمان به HOSTED VOIP ( سرویسی که توسط سرویسدهندگان ارائه میشود ) فقط نیاز به چند ساعت یا حداکثر یکی دو روز میباشد . این تکنولوژی بهقدری پیشرفته است که حتی تکنسینی به سازمان شما مراجعه نخواهد کرد و فقط کافیست پس از انجام مراحل لازم توسط سرویسدهنده ، تلفن تحت شبکه در سازمان به سیستم متصل شده و پس از آن ، از دریای امکانات ویپ استفاده کنید .
۹- با امکانات VOIP ، کسب و کار خود را به روز کنید
بسیاری از افراد در طی روز از دستگاههای مختلفی مثل تلفنهمراه ، تلفن محلکار ، لپتاپ و … استفاده میکنند . هر کاربر میتواند سیستم را به گونهای تنظیم کند که در هرجا و هرنقطه در دسترس باشد و کلیهی تماسها به او وصل شود و همینطور از امکانات پیشرفتهای مثل پیامصوتی ، انتقال تماس اتوماتیک ، تماس گروهی و … استفاده نماید . این امکاناتی است که بیشتر ارائه دهندگان سرویس VOIP در سرویسهای خود ارائه میدهند .
۱۰- نیاز به پرداخت هیچ هزینه اضافه ای نیست !
با استفاده از سیستم تلفنهای سنتی در ابتدا نیاز است تا تعداد خطوط تلفنی مورد نیاز را مشخص نمایید . معمولا” بیشتر سازمانها برآوردشان بیش از نیاز واقعیشان است و به همین دلیل آنان هزینهای مازاد ، بابت خدماتی که به آن نیاز ندارند میپردازند . یکی دیگر از شگفتی های VOIP این است که خطوط آن به سرعت می توانند تامین شوند و این امر نیز زمانبر نخواهد بود ! از جمله مزایای VOIP این است که شما با اطمینان ، تنها بابت خدماتی که در حال دریافت هستید هزینه میپردازید و هزینه ای بیهوده نخواهید پرداخت .
آنچه در بالا گفتیم ، تنها دلایلی نیستند که شما باید سیستم تلفن سنتی (سانترال) را به VOIP ارتقاء دهید ! با VOIP شما از مزیتهای بیشماری بهرمند خواهید شد ، اما بدانید سیستم سازمان هرچه سریعتر به VOIP ارتقاء یابد ، سازمان زودتر از مزایای آن بهرهمند خواهد شد و درواقع سازمان با استفاده از VOIP ، از جدیدترین و به روزترین تکنولوژی دنیا در حال استفاده است .
این را به خاطر بسپارید که VOIP آینده است و شما نباید از آینده جا بمانید …
- ۰۱/۰۵/۲۲