خدمات ویپ برای مراکز درمانی
زمانی که صحبت از مرکز تلفن ویپ میشود، ممکن است این سوال برای مدیر هر کسبوکاری پیش بیاید که آیا خدمات ویپ مناسب کسبوکار من هست؟ سیستم تلفن تحت شبکه چه سودمندیهایی برای من دارد؟ چرا باید برای داشتن چنین سیستمی هزینه کنم؟ اگر شما نیز مدیر یک کسبوکار، علیالخصوص در حوزه پزشکی و مراکز درمانی هستید، در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که خدمات VOIP برای بیمارستان ها، پزشکان و مراکز درمانی چیست و چطور میتواند به کسبوکار شما کمک کند. علاوه بر این، راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بخشی از فرآیندهای مرکز درمانی خود را با استفاده از مرکزتلفن ویپ بهینه و ارتباطاتی هوشمند داشته باشید.
سیستم تلفن ویپ چیست و چه مزایایی دارد؟
پیش از آنکه بخواهیم از خدمات VOIP برای بیمارستان ها و مراکز درمانی بگوییم، بهتر است کمی در مورد سیستم تلفن ویپ بدانید. اگر اطلاعات خوبی در این مورد دارید، میتوانید این بخش را نادیده بگیرید و ادامه مطلب را مطالعه کنید. ابتدا باید بدانید که VOIP مخفف کلمه Voice Over IP و به معنای انتقال صدا روی بستر شبکه است. بنابراین وقتی صحبت از ویپ به میان آمد، بدانید که تمام ارتباطات روی بستر شبکه داخلی یا اینترنت برقرار میشود. پیش از ورود مرکزتلفن VOIP اکثر شرکتها از سانترال پاناسونیک استفاده میکردند. این سانترال آنالوگ در زمان خودش بهترین گزینه برای مدیریت تماسهای ورودی و خروجی بود که با ورود سیستم تلفن گویا VOIP هوشمند و مقرون به صرفه، سانترال پاناسونیک صندلی شاهانه خود را به جانشین قدرتمند و هوشمند خود، مرکزتلفن ویپ واگذار کرد.
مهمترین مزایای مرکزتلفن ویپ برای تمام کسبوکارها، کاهش هزینه مکالمات، تهیه گزارشات دقیق و نموداری، امکان برقراری کنفرانس صوتی و تصویری، امکان ارسال و دریافت فکس، مشاهده آنلاین وضعیت داخلیها، صف انتظار، تلفنگویا، امکان توسعه و انعطاف بالا، ضبط تماس و … است. سیستم تلفن ویپ به شما کمک میکند تا ارتباطات صوتی هوشمند و کارآمد در شرکت خود داشته باشید.
خدمات VOIP برای بیمارستان ها و مراکز درمانی
اگر شما یک پزشک، مدیر بیمارستان یا یک مرکز درمانی هستید، حتما منتظرید که بدانید سیستم تلفن ویپ چه سودمندیهایی برای شما خواهد داشت. پس یک راست میرویم سر اصل مطلب! خدمات VOIP برای بیمارستان ها و پزشکان شامل سیستم نوبتدهی تلفنی، پیجینگ و احضار پرستار، مشاوره تلفنی، صندوق انتقادات و پیشنهادات، هدایت تماسها به بخشهای مختلف مرکز درمانی، یادآوری وقت ویزیت و … از جمله خدمات VOIP برای بیمارستان ها و پزشکان محسوب میشود. در ادامه این مطلب به صورت کامل به شما خواهیم گفت که سیستم تلفن ویپ چه سودمندی هایی برای شما خواهد داشت.
سیستم نظرسنجی اختصاصی برای پزشکان و پرستاران
اطلاع از میزان رضایت بیماران از پزشک یا پرستار میتواند پیشرفت چشمگیری برای مرکز درمانی شما داشته باشد. مخصوصا برای کلینیکها و مراکزدرمانی خصوصی این موضوع اهمیت بیشتری خواهد داشت. یکی دیگر از خدمات پشتیبانی VOIP برای بیمارستان ها، پزشکان و مراکز درمانی سیستم نظرسنجی تلفنی است. بیمار میتواند با برقراری تماس با یک سامانه نظرسنجی تلفنی میزان رضایت خود را ثبت کند. همچنین اگر مشاوره تلفنی داشتید، میتوانید پس از اتمام مکالمه سیستم نظرسنجی پس از مکالمه داشته باشید.
نوبت دهی تلفنی
سیستم نوبتدهی تلفنی یکی از پرکاربردترین خدمات ویپ برای مراکز درمانی محسوب میشود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با بیمارستان میلاد برای اخذ نوبت تماس گرفته باشید. زمانی که با این بیمارستان تماس میگیرید، ابتدا یک پیام خوشآمد گویی پخش میشود و شما را برای نوبتدهی به یک مسیر هدایت میکند. بعد از وارد کردن عدد مورد نظر برای نوبتدهی تلفنی بخشها و سپس پزشکان نام برده میشوند و تاریخهای آزاد برای نوبت دهی اعلام میگردد. با انتخاب تاریخ و ساعت مورد نظر نوبت شما ثبت میشود.
پیجینگ و احضار پرستار و پزشک
یکی از سیستمهای پر استفاده در مراکز درمانی، سیستم پیجینگ است. از این سیستم در مراکزدرمانی برای احضار پزشک و پرستار، اعلام اتمام یا شروع وقت ملاقات و پیج کردن نام افراد استفاده میشود. برای داشتن یک سیستم پیجینگ تحت شبکه نیازی به تهیه یک سرور جداگانه نخواهید داشت زیرا این سیستم یکی از خدمات ویپ برای مراکز درمانی و پزشکان است که بر روی همان سیستم تلفنی ویپ پیاده سازی میشود.
تماس خودکار با بیماران
تماسگیر خودکار در مراکز درمانی میتواند طوری برنامه ریزی شود که به طور مثال یک ساعت پیش از سررسید نوبت بیمار با او تماس بگیرد و وقت ویزیت را یادآوری کند. یا فرض کنید این سیستم تماسگیر خودکار در یک آزمایشگاه پیادهسازی شده است، زمانی که جواب آزمایش فرد آماده شد با استفاده از این ماژول هوشمند به بیمار اطلاع داده خواهد شد.
صندوق انتقادات و پیشنهادات
تقریبا در اکثر مراکز درمانی صندوقی به صورت فیزیکی برای نرم افزار CRM انتقادات و پیشنهادات روی دیوار نصب میشود. با استفاده از خدمات VOIP برای بیمارستان ها یا مرکز درمانی خود میتوانید یک صندوق انتقادات و پیشنهادات طراحی کنید تا افراد بتوانند از هر مکانی برای شما پیغام صوتی بگذارند. همچنین این صندوق صوتی به شما این امکان را میدهد تا از هر نقطع جغرافیایی پیغامهای خود را گوش کنید.
مشاوره تلفنی با پزشک
بسیاری از افراد تمایل دارند به جای مراجعه حضوری به مراکز درمانی به صورت تلفنی مشاوره خود را از پزشک متخصص دریافت کنند. بنابراین این فرصت مناسبی است که مراکز درمانی بخشی از فعالیت خود را به صورت تلفنی ارائه دهند. بنابراین یکی دیگر از خدمات VOIP برای بیمارستان ها و پزشکان مشاوره تلفنی است که مراکز تلفنی ویپ در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین با داشتن یک خط تلفن هوشمند IN ، هزینه مشاور تلفنی به صورت هوشمند بر حسب خرید CRM دقیقه به حساب بانکی شما واریز خواهد شد.
هدایت تماسهای ورودی به بخشها
از دیگر خدمات ویپ برای مراکز درمانی تلفنگویا است. منشی دیجیتال هوشمند در تمام کسبوکارها از جمله کلینیکها و مراکز درمانی کاربرد دارد. این سیستم علاوه بر اینکه پس از تماس، پزشک یا مرکز درمانی را معرفی میکند، وظیفه هدایت تماس ورودی به بخشهای مختلف مثل آزمایشگاه، اورژانس، دندانپزشکی و … را نیز به عهده دارد. با داشتن این منشی دیجیتال خستگیناپذیر و ۲۴ ساعته، بیمار کمتر منتظر میماند و سادهتر با بخش یا شخص مورد نظر خود مکالمه میکند.
تلفن بیسیم برای سوپروایزر
سرپرست بخشهای مختلف در یک مرکزدرمانی به دلیل اینکه معمولا در یک مکان مستقر نیست، برای اینکه همیشه در دسترس باشد باید از یک تلفن بیسیم که با مرکزتلفن ویپ مرتبط است، استفاده کند. تلفن ویپ دکت یا وای فای از جمله تجهیزاتی هستند که به عنوان خدمات VOIP برای بیمارستان ها مورد استفاده پرسنلی که دائم در حال رفتوآمد هستند قرار میگیرد.
پشتیبانی از ارسال و دریافت فکس نرمافزاری
در بخش اداری مراکز درمانی دستگاه فکس یکی از تجهیزات ارتباطی پر استفاده است. در کنار پیاده سازی یک مرکزتلفن VOIP میتوانید یک سیستم فکس نرمافزاری داشته باشید. فکس نرم افزار CRM به شما کمک میکند تا تمامی روند ارسال و دریافت از طریق مرورگر شما باشد و همچین در مصرف کاغذ صرفهجویی شود.
ویزیت، مشاوره پزشکی و برگزاری جلسه از طریق تلفن تصویری
ارتباط تصویری از راه دور برای برگزاری جلسات مدیریتی، مشاوره و ویزیت افراد حاضر در مناطق محروم یا جراحیهایی که پزشک به دلیل مسافت زیاد امکان حضور فیزیکی ندارد از دیگر خدمات VOIP برای بیمارستان ها و مراکز درمانی محسوب میشود. به طور مثال برای برگزاری یک کنفرانس تصویری کافیست مدیران مرکز درمانی در هر نقطه جغرافیایی یک نرمافزار تلفن بر روی موبایل خود نصب کرده و یا به کمک تلفن رومیزی خود به صورت تصویری تماس برقرار کنند.
ارائه راهکارهای هوشمندانه به کمک راهاندازی سیستم ویپ برای مراکز درمانی
کلینیکها و بیمارستانها مراکزی هستند که مراجعه کنندگان زیادی دارند و رسیدگی به تعداد زیادی بیمار به صورت سنتی کار دشواری خواهد بود. امروزه با وجود تکنولوژیهای بسیار زیاد دیگر زمان این نیست که یک کسبوکار خود را از راهکارهای هوشمند نرمافزاری دور کند. مرکزتلفن VOIP یک سیستم تلفن هوشمند است که با توجه به سودمندیهای گفته شده در این مطلب، فراتر از یک سیستم مدیریت تماس برای یک مرکز درمانی خواهد بود. هماطور که گفته شد، خدمات ویپ برای مراکز درمانی به شکلی است که میتواند نوع خدمت رسانی شما را بسیار متمایز کند و شما را در مسیر پیشرفت و ارتباط بهتر با بیمارانتان قرار دهد.
ارائه بهتر و کاربردی تر در قالب یک مجموعه به کمک بهترین CRM ایران قابل ارائه می باشد.
کاربرد خدمات ویپ برای هتل ها
در هر کسبوکاری سیستم تلفن بخشی جداناپذیر از سرویسهای ارتباطی محسوب میشود. فرقی نمیکند که شما یک کسبوکار آنلاین کوچک یا یک شرکت بزرگ با چند صد پرسنل داشته باشید. در هر صورت به نحوی با توجه به نیازهای شخصی یا سازمانی خود انتظاراتی از یک مرکزتلفن خواهید داشت. در این مطلب قصد داریم شما را با خدمات VOIP برای هتل ها و مراکز اقامتی آشنا کنیم. هتلها معمولا برای سیستم رزرواسیون، صدور قبض تلفن برای میهمانان، اطلاع رسانی به اتاقها به صورت خاص، اعلام درخواست از سوی مسافران به پذیرش و … نیازمند یک سرویس جامع هستند. در ادامه شما را بیشتر با کاربرد و خدمات VOIP برای هتل ها و مراکز اقامتی آشنا خواهیم کرد.
سیستم تلفن ویپ چیست و چه مزایایی دارد؟
پیش از اینکه بخواهیم در مورد کاربرد و خدمات ویپ برای هتل ها و مراکز اقامتی بگوییم، بهتر است کمی در مورد مفهوم VOIP صحبت کنیم. این کلمه مخفف Voice over IP و به معنای انتقال صدای روی بستر شبکه است. این بستر میتواند شبکه داخلی شما یا اینترنت باشد. سیستم تلفن ویپ به دو صورت مرکزتلفن نرمافزاری که نیازمند یک سرور برای پیاده سازی یا مرکزتلفن سخت افزاری ارائه میشود.
از مهمترین مزایای مرکزتلفن ویپ برای کسبوکارها میتوان به کاهش هزینه مکالمات، افزایش کارایی نرمافزارهای جانبی از طریق ارتباط با مرکزتلفن VOIP و در نتیجه افزایش بهرهوری پرسنل و ارتقای کیفیت پاسخگویی به مشتریان، دسترسی به خطوط مخابراتی و داخلیها از هر نقطه جغرافیایی، صف تماس و تلفنگویا، امکان برقراری کنفرانس صوتی و تصویری، فکس نرمافزاری و… اشاره نمود.
خدمات VOIP برای هتل ها و مراکز اقامتی
همانطور که پیشتر گفته شد، سیستم تلفن یکی از ملزومات ارتباطی مهم در هر شرکت و کسبوکار به حساب میآید اما هر کسبوکاری انتظارات خاص خودش را از یک سیستم تلفن هوشمند دارد. برقراری تماسهای ورودی و خروجی، منشی دیجیتال، انتقال تماس و موارد اینچنینی از ویژگیهای عمومی یک سیستم تلفن است که هر کسبوکاری به آن نیاز دارد. اما یک سری نیازها و انتظارات خاص در هر مجموعهای وجود دارد که مختص همان صنف است. مثلا ممکن است یک مرکزدرمانی نیاز به سیستم نوبتدهی تلفنی داشته باشد. یک شرکت کاریابی به یک سیستم دریافت رزومه صوتی کارجو نیاز داشته باشد. همچنین هتلها و مراکز اقامتی معمولا به سیستم رزرواسیون، صدور قبض تلفن، سیستم هشدار و درخواست سرویس نیاز خواهند داشت. پشتیبانی VOIP برای هتل ها به همینجا ختم نمیشود و سودمندیهای بسیار هوشندانهای را میتواند در اختیار مدیران هتلها و مراکز اقامتی قرار دهد.
سیستم یادآوری تخلیه اتاق
اگر شما از یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری یا نرمافزار تخصصی هتلداری استفاده کنید، مسوول پذیرش زمان ورود یک میهمان اطلاعات ورود و خروج آنها را در سیستم ثبت خواهد کرد. یکی از مزیتها و خدمات VOIP برای هتلها ، قابلیت ارتباط با سایر نرمافزارها است که در نهایت بهرهوری کسبوکار شما را افزایش میدهد. اطلاعات وارد شده در نرمافزار هتلداری میتواند به صورت اتوماتیک وارد سیستم تلفن VOIP شود و زمان تخلیه اتاق را از طریق بلندگوی تلفن داخلی اتاق یا تماس اتوماتیک به میهمان یادآوری کند.
صدور قبض تلفن با راهاندازی سیستم VOIP برای هتل ها
از دیگر خدمات ویپ برای هتل ها و مراکز اقامتی میتوان به سیستم صدور قبل تلفن برای مسافران اشاره کرد. در برخی از هتلها امکان برقراری تماس از اتاق میهمان به بیرون، به دلیل سودجوییهای احتمالی وجود ندارد. این مراکز اقامتی میتوانند با داشتن یک سیستم صدور قبض تلفن امکان برقراری تماس را برای تمام اتاقها فراهم کنند. زمان خروج مسئول هتل میتواند از مکالمات خروجی بگیرد و در قالب یک فاکتور به میهمان ارائه کند.
استفاده از تلفن بیسیم
در هتلها افرادی همیشه دائم در حال رفتوآمد هستند و دسترسی سایر کارمندان به این افراد از اهمیت ویژهای برخوردار است. تلفن بیسیم دکت یا تلفن بیسیم وایفای با ارتباط با مرکزتلفن VOIP میتواند یک راهکار مناسب برای در دسترس بودن همیشگی این افراد باشد.
سیستم رزرواسیون به کمک سیستم تلفنی VOIP
اکثر هتلها برای رزرو هوشمند اتاقهای خود به یک سیستم رزرواسیون نیاز خواهند داشت. با داشتن یک سیستم تلفن ویپ امکان پیاده سازی رزرواسیون تلفنی را خواهید داشت. در واقع اطلاعات اتاقهای مجموعه وارد سیستم میشود و زمانی که فردی با شماره هتل تماس بگیرد برای رزرو به صورت اتوماتیک به تلفنگویا هدایت میشود و با انتخاب تاریخ اقامت خالی یا پر بودن اتاق اعلام و در صورت تایید رزرو خواهد شد. همچنین اگر برای رزرو اتاق نیاز به پرداخت مبلغ باشد، فرد به سمت درگاه پرداخت هدایت میشود. سیستم رزرواسیون تلفنی یکی از مهمترین خدمات ویپ برای هتل ها و مراکز اقامتی محسوب میشود.
درخواست سرویس و خدمات
میهمانانی که در اتاق یک هتل یا اقامتگاه حضور دارند برای ارتباط با پذیرش یا ارسال یک درخواست میتوانند با فشردن یک کلید بر روی تلفن ویپ خود درخواست خود را ارسال کنند. این درخواست میتواند برای نظافت اتاق، درخواست ماساژ، غذا یا هر مورد دیگر باشد. در هتلها امکان استفاده از تلفن ویپ معمولی یا تلفن تخصصی هتلی وجود دارد.
ارزیابی مکالمه پرسنل با مسافران
از دیگر خدمات ویپ برای هتل ها و مراکز اقامتی سرویس نظرسنجی تلفنی و ارزیابی پرسنل است. به طور مثال برای اپراتور یا پرسنلهایی که با میهمانان ارتباط تلفنی زیادی دارند سرویس نظرسنجی پس از مکالمه میتواند ارزیابی اختصاصی و گزارش خوبی را از میزان رضایتمندی میهمانان هتل نسبت به نحوه پاسخگویی و سرویسدهی ارائه کند. همچنین در یک روش دیگر میتوانید از میهمانان خود بخواهید تا در زمان خروج از هتل با گرفتن یک شماره کوتاه از طریق تلفن ویپ داخل اتاق در نظرسنجی شما شرکت کنند.
امکان تهیه گزارش دقیق مکالمات
سیستم گزارش گیری هوشمند مرکزتلفن تحت شبکه از جمله خدمات ویپ برای هتل ها است که کمک شایانی به مدیران این مجموعهها جهت افزایش کیفیت خدمت رسانی میکند. فرض کنید یک کمپین تبلیغاتی راه انداختهاید و هزینه زیادی برای ایجاد تماسهای ورودی و در نهایت افزایش فروش خود داشتهاید. پس از اتمام کمپین برای اینکه بتوانید یک گزارش از میزان تاثیر کمپین تبلیغاتی خود داشته باشید، گزارش تماسهای ورودی اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار خواهد داد. سیستم گزارشگیری مرکزتلفن ویپ میتواند بر اساس ساعت، تاریخ، شماره تماس و شماره داخلی به صورت جدول و نمودار اطلاعات کاملی و دقیقی در اختیار شما قرار دهد.
تلفنگویا هوشمند
تلفن گویا یا منشی دیجیتال وظیفه هدایت تماسهای ورودی را به بخشهای مختلف هتل دارد. این منشی ۲۴ ساعته و خستگیناپذیر علاوه بر هدایت تماسهای ورودی و خوشآمد گویی توانایی اعلام خالی یا پر بودن اتاقها، اعلام قیمت، آدرس و … را نیز دارد.
کاهش هزینه مکالمات هتل و مراکز اقامتی زنجیرهای
مرکزتلفن ویپ در هتلها و مراکز اقامتی که دارای چندین شعبه هستند به دلیل ماهیت خود که وظیفه برقراری ارتباط بر روی یک بستر شبکه را دارد، میتواند هزینه مکالمات بین شعب را به صفر برساند. فرض کنید که یک هتل زنجیرهای در تهران، اصفهان، شیراز و ترکیه شعبه دارد. این شعبات در حالت عادی برای برقراری ارتباط با یکدیگر مجبور به گرفتن شماره شعبه دیگر را دارد که این هزینه مکالمات به صورت بین شهری و بینالمللی محاسبه میشود. حالا فرض کنید همین مجموعه از خدمات VOIP برای هتل ها استفاده میکنند. هر شعبه تنها با شمارهگیری داخلی شعبه دیگر امکان برقراری تماس رایگان را خواهند داشت. در نهایت این ارتباط باعث کاهش هزینههای جاری این هتل زنجیرهای خواهد شد.
- ۰۱/۰۶/۰۱
سلام
کاش هزینه اجرای این پروژه را هم اشاره میکردید