مرکزتلفن ویپ، دنیایی از مزیتهای ارتباطی
سیستمهای تلفن ویپ با وجود قابلیتهای بسیار زیاد و انعطافی که دارند باعث شدهاند تا هر کسبوکاری در هر حوزه بتواند از مزیتهای این سیستم استفاده کند. فرقی ندارد که شما یک کسبوکار اینترنتی کوچک دارید یا یک شرکت با صدها پرسنل، مرکزتلفن ویپ میتواند فراتر از انتظارات شما را برآورده کند. در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی به مزیتها و خدمات VOIP برای شرکت های بازرگانی و هلدینگ ها بپردازیم. هلدینگها و شرکتهای بازرگانی مجموعههایی هستند که معمولا از چندین شعبه و شرکت زیر مجموعه برخودار هستند. بنابراین یک مرکزتلفن VOIP باید بتواند ارتباطاتی امن، پایدار و بهینه برای اینگونه شرکتها فراهم کند. استفاده از خط تلفن سه رقمی یا چهار رقمی، ارتباط نرمافزارهای درون سازمانی نرم افزار CRM مثل نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با مرکزتلفن ویپ، تماس افراد با شماره تلفن شرکت مادر و هدایت تماس به سمت شرکتهای زیر مجموعه، برقراری ارتباطات بین الملل شرکتهای بازرگانی و … از جمله مواردی است که به عنوان خدمات VOIP برای شرکت های بازرگانی و هلدینگ ها میتوان نام برد.
مرکزتلفن ویپ چیست و چه مزایایی دارد؟
پیش از آنکه بخواهیم در مورد خدمات VOIP برای شرکت های بازرگانی برایتان بگوییم بهتر است کمی بیشتر در مورد سیستم تلفن VOIP بدانید. اصطلاح VOIP مخفف Voice Over IP و به معنای انتقال صدا روی بستر شبکه است. بنابراین یک مرکزتلفن ویپ میتواند هم بر روی شبکه داخلی یک شرکت و هم روی بستر اینترنت مورد استفاده قرار بگیرد. بسیاری از ویژگیهای مرکزتلفن ویپ بر خلاف سانترال منسوخ پاناسونیک به صورت رایگان ارائه میشود و اگر از نوع نرمافزاری آن استفاده کنید هیچ محدودیتی در استفاده از ویژگیهای این سیستم نخواهید داشت.
از جمله ویژگیها و قابلیتهای یک مرکزتلفن VOIP میتوان به برقراری تماس رایگان، عدم نیاز به سیمکشی مجزا بر تلفنهای رومیزی، گزارشگیری دقیق تماسها، تلفنگویا هوشمند، صف تماس، فکس نرمافزاری، ارتباط آسان با سایر نرمافزارهای داخلی شرکت، صندوق صوتی، کنفرانس صوتی و تصویری و … اشاره کرد.
مزیتها و خدمات VOIP برای شرکت های بازرگانی و هلدینگ ها
اگر در حال خواندن این مقاله هستید حتما در حوزه بازرگانی یا هلدینگ فعالیت دارید و میخواهید بدانید که یک سیستم تلفن هوشمند ویپ چطور میتواند به کسبوکار شما کمک کند. همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، مرکزتلفن ویپ دنیایی از مزیتها برای انواع کسبوکارها است و به دلیل انعطاف و توسعه پذیری بالا میتواند همسو با هر نوع کسبوکاری باشد. خدمات ویپ برای هلدینگ ها و شرکت های بازرگانی به نوعی باید باشد که دقیقا نیازهای این حوزه را برآورده کند. همه ما میدانیم که یک شرکت بازرگانی خرید CRM معمولا با شعبات، نمایندهها یا شرکای تجاری خود در سایر کشورها در ارتباط است. یک شرکت مادر یا هلدینگ معمولا به کسبوکارهای زیر مجموعه و شعبات خود در سایر شهر یا کشورهای دیگر باید در ارتباط بوده و تمامی سیستمهای نرمافزاری و ارتباطی آنها نیز باید یکدیگر ارتباط درون شبکهای داشته باشند. بنابراین یک مرکزتلفن VOIP در اینگونه کسبوکارها در وهله اول باید بتواند یک ارتباط یکپارچه، پایدار و کم هزینه ارائه دهد.
انتخاب زبان تلفنگویا در تماسهای ورودی
همانطور که میدانید تلفنگویا یا منشی دیجیتال وظیفه معرفی شرکت، خوشآمدگویی و هدایت تماسهای ورودی را به اشخاص یا بخشهای مختلف شرکت بر عهده دارد. شرکتهای بازرگانی و هلدینگها به دلیل ارتباطات بینالمللی که دارند، ممکن است تماسهای ورودی از خارج مرکز تماس ویپ از کشور نیز داشته باشند. بنابراین این امکان در خدمات ویپ برای هلدینگ ها و شرکت های بازرگانی وجود دارد که تلفنگویا طوری طراحی شود که امکان ارتباط اشخاص با زبانهای دیگر با بخشهای مختلف تلفن گویا نیز مهیا شود.
ارتباط یکپارچه و رایگان بین شعب
مرکزتلفن ویپ با توجه به اینکه امکان انتقال صدا روی بستر شبکه را دارد، بنابراین میتواند تمامی ارتباطات یک مجموعه چند شعبهای را روی بستر شبکه خصوصی یا اینترنت منتقل کند. به عنوان مثال یک شرکت هلدینگ را در نظر بگیرید، شرکتهای زیر مجموعه برای ارتباط با شرکت مادر و سایر زیر مجموعهها در حالت معمول باید شماره شهری، بینشهری یا بین الملل آنها را شمارهگیری کنند که این موضوع باعث یک هزینه سربار برای این مجموعه خواهد بود. حالا اگر تمام این شرکتها از مرکزتلفن VOIP استفاده نمایند، با یک ارتباط ساده درون شبکهای یا اینترنتی تمامی مکالمات رایگان خواهد شد. در این شرایط فقط کافیست از مبدا شماره داخلی مقصد در هر نقطه جغرافیایی شمارهگیری شود.
همچنین شرکتهای بازرگانی نیز ممکن است چندین شعبه، شریک تجاری یا نمایندگانی در کشور یا خارج از کشور داشته باشند که به دلیل مراودات زیاد تماسهایی بین آنها رد و بدل خواهد شد. شرکتهای بازرگانی نیز با استفاده از یک سیستم تلفن هوشمند ویپ میتوانند ارتباطات تلفنی خود را بهیه و هزینه مکالمات را به حداقل برسانند. برقراری ارتباطات یکپارچه و کاهش هزینه مکالمات یکی از مهمترین خدمات VOIP برای شرکت های بازرگانی و هلدینگ ها محسوب میشود.
استفاده از یک شماره تلفن و هدایت تماس به شعبات
راهکار یکپارچهسازی ارتباطات تلفنی شرکتهای بازرگانی و هلدینگها با استفاده از مرکزتلفن ویپ به ارتباط شعبات ختم نمیشود. این نوع کسبوکارها با استفاده از یک خط تلفن ۳ یا ۴ رقمی میتوانند سیستم تلفنی را به نحوی پیادهسازی کنند که اگر فردی با یک شرکت بازرگانی یا هلدینگ تماس گرفت برای ارتباط با سایر شعب، نمایندگان یا شرکای تجاری با ورود یک عدد بر روی تلفنگویا به مقصد مورد نظر متصل شود. با این روش علاوه بر داشتن یک خط تلفن ثابت توسط شعبات، امکان برقراری تماس بکپارچه از طریق یک شماره تلفن واحد نیز وجود خواهد داشت.
ارتباط یکپارچه مرکزتلفن ویپ با CRM
خدمات ویپ برای هلدینگ ها و شرکت های بازرگانی معمولا حول محور ارتباطات یکپارچه میچرخد. معمولا شرکتهای بازرگانی و هلدینگ که از خدمات ویپ استفاده میکنند، نرمافزارهای دیگری نیز برای برقراری ارتباطات یکپارچه درون سازمانی نیز دارند. یکی از این نرمافزارهای پرکاربرد، نرمافزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری است. ارتباط مرکزتلفن ویپ با نرمافزار CRM قابلیتهای زیادی به شما میدهد که در نتیجه بهرهوری شرکت شما را افزایش خواهد داد.
یکی از این ویژگیها، قابلیت پاپآپ تلفنی است. زمانی که یکی از مشتریان شما با مرکزتماس شرکت تماس میگیرد، روی کامپیوتر اپراتور پیش از برداشتن گوشی تلفن یک نرمافزار به صورت اتوماتیک باز میشود و اطلاعات و سابقه فرد تماسگیرنده را نشان میدهد و اپراتور میتواند با آگاهی نسبت به شخص تماسگیرنده پاسخ دهد.
سیستم نظرسنجی مکالمات
یکی دیگر از VOIP برای شرکت های بازرگانی و هلدینگ ها که میتواند باعث افزایش رضایتمندی مشتریان این کسبوکارها شود، نرمافزار نظرسنجی تلفنی است. سیستم نظرسنجی تلفنی یک ماژول ارزیابی مکالمات پرسنل است که به صورت اتوماتیک پس از مکالمه از فرد تماسگیرنده نظرخواهی میکند. به طور مثال پس از اتمام مکالمه اپراتور با مشتری، در صورت قطع نکردن تماس از سوی مشتری پیامی جهت ارزیابی کیفیت پاسخگویی برای تماسگیرنده پخش خواهد شد.
دسترسی مدیران به گزارشات تماس و خط تلفن داخلی شرکت، در خارج از شرکت
مدیران شرکتهای بازرگانی و هلدینگها ممکن است به دلیل مشغلهها یا سفرهای کاری دائما در شرکت حضور نداشته باشند اما نیاز به دسترسی به خطوط تلفن داخل شرکت، ارتباط با داخلیهای دیگر و دسترسی به گزارش مکالمات پرسنل خود داشته باشند. مرکزتلفن VOIP با توجه به ماهیت تحت شبکه خود امکان دسترسی از هر نقطه جغرافیایی را دارد. بنابراین اگر شخصی خارج از شرکت باشد و بخواهد از طریق شماره تلفن ثابت شرکت با یکی از مشتریان تماس بگیرد، این امکان وجود خواهد داشت. مدیران شرکتهای بازرگانی و هلدینگ حتی اگر خارج از کشور باشند، امکان دسترسی به گزارش تماسها، خط تلفن ثابت شرکت و ارتباط رایگان و داخلی به داخلی را با پرسنل خود دارند.
مرکزتلفن ویپ، یار و یاور هلدینگها و شرکتهای بازرگانی
سیستم تلفن VOIP با توجه به قابلیتهای زیاد و انعطاف پذیری بالا در هر کسبوکاری خودش را قالب هر نوع نیاز شرکتها میکند. درست است که این مرکزتلفن قابلیت توسعه پذیری بالایی دارد، اما باید به این نکته توجه کنید که به طور مثال این سیستم تلفن به خودی خود توانایی ارائه خدمات VOIP برای شرکت های بازرگانی و هلدینگ ها را ندارد و برای نیازسنجی و ارائه پیشنهادات هوشمندانه نیازمند به یک تیم با تجربه در پیاده سازی و استقرار خواهد بود. مهمترین نیازمندی شرکتهای بازرگانی و هلدینگ برقراری ارتباطات یکپارچه با شعب، نمایندگیها، شرکای تجاری و همچنین سایر نرمافزارهای درون سازمانی است. بنابراین مرکزتلفن ویپ باید به گونهای طراحی شود که علاوه بر خدمات پایهای، بتواند به بهترین نحو ارتباطات این کسبوکارها را بهبود و یکپارچه سازد.
همین حالا با ما تماس بگیرید
با توجه به مطالب ذکر شده، چنانچه نیاز به مشاوره دارید ، همکاران ما با اشتیاق فراوان منتظر پاسخ گویی به شما عزیزان هستند.
کافیست فقط با ما تماس بگیرید : ۷۴۳۲۷-۰۲۱
- ۰۱/۰۷/۱۰