منظور از خدمات ویپ چیست؟
خدمات ویپ در واقع تمام سرویسهایی است که یک شرکت متخصص در حوزه پیادهسازی و استقرار مرکز تلفن ویپ به شما ارائه میدهد. یک شرکت ارائه دهنده خدمات VOIP وظیفه ارائه مشاوره صادقانه با توجه به شرح نیاز و بودجه شما را دارد. چنین شرکتی باید توانایی بررسی و نیازسنجی دقیق پروژه شما را داشته باشد، تجهیزات مورد نیازتان را تامین کند، اگر نیازمند نرمافزار خاصی مثل سیستم نظرسنجی تلفنی، نوبتدهی تلفنی،ماژول مدیر منشی، صدور قبض، سیستم رزواسیون و … بودید، توانایی برنامهنویسی و پیادهسازی آن را بر روی مرکزتلفن تحت شبکه داشته باشد. در ادامه به جزئیات بیشتری از فاکتورهای انتخاب یک شرکت خدمات ویپ میپردازیم.
چطور یک شرکت خدمات ویپ را انتخاب کنیم؟
در هر حوزه کاری شرکتها و اشخاص زیادی مدعی توانایی خدمترسانی به نیازمندیهای مدیران کسبوکارها هستند. نرم افزار CRM با توجه به اینکه سیستم تلفن VOIP مخصوصا برای شرکتهایی که تماسهای ورودی و خروجی زیادی دارند، به نوعی قلب تپنده اینگونه شرکتها است، بنابراین از حساسیت حائز اهمیتی برخوردار هستند. مدیران کسبوکار برای انتخاب یک شرکت خدمات ویپ باید نکتهسنجی و دقت زیادی را به خرج دهند. در ادامه فاکتورهای مهمی را که شرکتهای متخصص خدمات مرکزتلفن ویپ برای ارائه خدمت باید داشته باشند معرفی خواهیم کرد.
مشاوره و نیازسنجی دقیق و منصفانه برای ارایه خدمات ویپ از شرکت های دانشبنیان
مهمترین بخش پیش از اجرای یک پروژه ویپ، نیازسنجی دقیق بر اساس شرح نیاز شما خواهد بود. بنابراین در اولین قدم، شرکتی که انتخاب میکنید باید آنقدر تجربه و رزومه خوبی داشته باشد تا بتواند دقیقا براساس میزان بودجه، نیازهای کسبوکار و پیشنهادهایی که از دید شما پنهان است، مشاوره دهد و سناریو پروژتان را طراحی کند.
دریافت لیست مشتریان شرکت ارائه دهنده خدمات VOIP
معمولا با کنکاش در لیست مشتریان یک شرکت خدمات VOIP اطلاعات مناسبی را میتوانید به دست آورید. لیست مشتریان در واقع تجربه و سابقه یک شرکت را نشان میدهد و به شما میگوید که تا به حال چندین شرکت خصوصی یا دولتی در کسبوکارهای مختلف به آن شرکت اعتماد و پروژه خود را به آنها سپردهاند. صریح بخواهیم بگوییم شرکتهایی که لیست مشتری محدودی دارند بیشک تازه کار هستند و اگر دنبال یک شرکت باسابقه هستید همین اول راه میتوانید بر اساس این لیست تصمیم خودتان را برای همکاری بگیرید.
تامین تجهیزات سختافزاری برای خدمات VOIP توسط شرکت های وارد کننده
شرکتهای ارائه دهنده سیستمتلفن تحت شبکه، سختافزارهای مورد نیاز پروژه را یا از همکاران واردکننده تجهیزات تهیه میکنند یا خودشان به صورت مستقیم تامین کننده هستند. به صورت کلی برای شما تفاوتی نخواهد داشت که شرکتی که میخواهید پروژه خود را به آنها بسپارید، سختافزار را از انبار خود تامین میکند یا از همکارانشان که در زمینه واردات سخت افزار ویپ فعالیت دارند. نکتهای که باید به آن توجه داشته باشید گارانتی سختافزار، قیمت مناسب و از همه مهمتر شناخت کامل تجهیزات ویپ توسط آن شرکت است. زیرا در صورتی که شرکت خدمات VOIP با این تجهیزات به خوبی آشنا نباشد، نمیتواند بهترین انتخاب و راهکار را به شما ارائه دهد. بنابراین دلیل پیشنهاد هر برند یا محصول را از آنها جویا شوید و خودتان نیز کمی در مورد تجهیزات تحقیق کنید.
پیادهسازی و استقرار پایدار و با کیفیت خدمات ویپ
مرحله استقرار سیستم تلفن ویپ باید طبق یک برنامهریزی و بررسی زیرساخت شرکت صورت بگیرید. خرید CRM بنابراین شرکت ارائهکننده خدمات ویپ باید علاوه بر توانایی استقرار سرور مرکزتلفن ویپ با زیرساخت شبکه نیز آشنا باشد. مسلما شما به عنوان یک مدیر، سراغ هر شرکتی برای ارائه خدمات VOIP بروید مدعی پیادهسازی پایدار و باکیفیت خواهند بود. اما چطور میتوان این اطمینان را به دست آورد؟ بهترین روش، بررسی رزومه و نامههای حسن انجام کار آنها است. از آنها بخواهید تا شرکتهای مرتبط با کسبوکارتان را که در لیست رزومه خود دارند معرفی کنند که در صورت امکان از آنها استعلام بگیرید.
توانایی برنامهنویسی بر اساس نیاز اختصاصی شما
بسیاری از شرکتهای ارائه کننده خدمات VOIP با پلتفرمهای نرم افزاری کار میکنند. یک مرکزتلفن نرمافزاری به شما این امکان را میدهد تا بتوانید به هسته آن دسترسی داشته باشید و هر نیاز اختصاصی که دارید با کمک یک برنامه نویس پیاده سازی کنید. به طور مثال سیستم نظرسنجی تلفنی، نوبتدهی کلینیک یا بیمارستان، سیستم رزرواسیون، سرویس مدیر منشی، ارتباط با نرم افزارهای جانبی مثل اتوماسیون اداری و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، و… از جمله مواردی هستند که تنها شرکتهایی که تجربه کافی و تیم برنامهنویسی روی VOIP دارند، امکان ارائه این خدمات را خواهند داشت. بنابراین پیش از سپردن پروژه به هر شرکت، لیست ماژول و نرم افزارهایی که از پیش نوشتهاند را بخواهید.
امکان ارائه خدمات مرکز تماس
اگر شما یک شرکت فروش تجهیزات یا ارائهکننده خدمات و پشتیبانی باشید، احتمالا داشتن یک سیستم مرکزتماس کارآمد برای شما مهم خواهد بود. مرکزتماس بر پایه صفتماس پیاده سازی میشود ، ویژگیهای گزارشدهی دقیق از تماس اپراتورها، اطلاعات ورود و خروج شیفت، ارتباط از طریق سایر پلتفرم های ارتباطی از طریق همان پنل مرکزتماس و … از جمله مواردی است که یک مرکزتماس حرفهای باید داشته باشد. بنابراین اگر تصمیم دارید برای بخش مرکزتماس خود با یک شرکت خدمات ویپ همکاری کنید، حتما رزومه دقیق آنها و پروژههای موفق آنها را مورد بررسی قرار دهید.
نحوه پرداخت و تسویه حساب با شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ
شما به عنوان یک مدیر کسبوکار حتما برای پیادهسازی مرکزتلفن ویپ در شرکت خود بودجه ای را کنار گذاشتهاید و اینکه این بودجه در جای درست خود و با چه شرایطی خرج شود بیشک برایتان اهمیت دارد. برخی از شرکتها تمام مبلغ پروژه را در زمان نوشتن قرارداد و پیش از شروع پروژه دریافت میکنند. بعضی دیگر طبق توافق درصدی را پیش از آغاز و مابقی را در زمان تحویل پروژه دریافت میکنند. کمتر شرکتی پیدا میشود که تمام هزینه پروژه را در صورت رضایتمندی شما پس از تحویل پروژه دریافت کند که مطمئنا چنین شرایط پرداختی برای مدیر یک شرکت مدیریت مرکز تماس بهترین گزینه خواهد بود. بنابراین در زمان تحقیق، بررسی و انتخاب یک شرکت خدمات ویپ حتما به نحوه تسویه حساب توجه کنید.
چگونگی پشتیبانی سیستم تلفنی
هر نرمافزار، سخت افزار و سیستم تحت شبکه مبتنی بر ویپ در هر شرکت نیازمند پشتیبانی ویپ و خدمات شرکت فروشنده یا ارائه دهنده خدمات میباشد. مخصوصا یک سیستم تلفن ویپ که تمام ارتباطات یک شرکت بر دوش آن است. بنابراین پیش از عقد قرارداد با یک شرکت خدمات ویپ، به صورت کامل از نحوه پشتیبانی آنها اطلاعات کسب کنید. مثلا اگر نیازمند پشتیبانی ۲۴ ساعته هستید، حتما این موضوع را مطرح کنید. بسیاری از شرکتهای این حوزه فقط در ساعات اداری فعالیت دارند. بنابراین دریافت شرح چگونگی پشتیبانی مرکز تلفن ویپ را در زمان انتخاب شرکت خدمات VOIP حتما دریافت و دقیق مطالعه کنید.
راهکارهای برقراری امنیت در خدمات VOIP
یکی از مهمترین تواناییهای یک شرکت خدمات ویپ، توانایی برقراری امنیت مرکز تلفن ویپ است. سیستم تلفن ویپ با توجه به ماهیت تحت شبکه و نوع پروتکلی که استفاده میکند، همیشه در معرض سودجویی هکرها است و در صورتی که سرور شما دسترسی به اینترنت داشته باشید امکان اتک خوردن و در نتیجه دریافت یک قبض تلفن سنگین برای شما وجود دارد. به صورت کلی امنیت در سیستمهای تحت شبکه همیشه امری نسبی است اما همین امنیت نسبی نیازمند تخصص کافی و آشنایی با پروتکلها و سیستمهای امن سازی مرکز تلفن VOIP را دارد. بنابراین اگر امنیت مرکز تلفن ویپ برای شما اهمیت دارد حتما از شرکتی که میخواهید پروژهتان را به آنها بسپارید، نمونه پروژههای برقراری امنیت که قبلا پیادهسای کردند را بخواهید.
شرکت ارائه دهنده خدمات VOIP را هوشمندانه و آگاهانه انتخاب کنید.
با توجه به تمامی موارد و توضیحاتی که ارائه شد، شما به عنوان یک مدیر کسبوکار باید پیش از انتخاب یک شرکت خدمات ویپ تمام فاکتورها را بررسی و مورد ارزیابی قرار دهید. در واقع با دانستن اطلاعاتی که در اختیارتان قرار دادیم، در نتیجه یک انتخاب هوشمندانه خواهید داشت. یک انتخاب دقیق بر اساس رزومه، قیمتگذاری و شرایط تسویه حساب، نحوه پشتیبانی، توانایی پیاده سازی نیازهای خاص شما و سایر موارد دیگری که به تفصیل شرح داده شد باعث میشود بدون دغدغه یک سیستم تلفنی باکیفیت و پایداری را سالهای سال داشته باشید.
همین حالا با ما تماس بگیرید
با توجه به مطالب ذکر شده، چنانچه نیاز به مشاوره دارید ، همکاران ما با اشتیاق فراوان منتظر پاسخ گویی به شما عزیزان هستند.
کافیست فقط با ما تماس بگیرید : ۷۴۳۲۷-۰۲۱
- ۰۱/۰۷/۱۰