برای انتخاب و استقرار یک سیستم ارتباطی کارآمد مثل مرکز تلفن تحت شبکه یا ویپ، بدون شک دریافت مشاوره ویپ به صورت کاملا حرفهای و تخصصی میتواند راهکاری اصولی باشد. بدیهی است که استفاده از سیستم تلفنی ویپ برای یک سازمان یا یک شرکت، هزینههایی به همراه دارد که مدیران یک شرکت را نسبت به هزینههای تمام شده متوقع میکند. بنابراین باید روند و نحوه استقرار این سیستم تلفنی را به گونهای برنامهریزی کرد تا این سیستم ارتباطی بتواند بیشترین بهرهوری را برای آن کسبوکار داشته باشد. دریافت مشاوره VOIP به صورت حرفهای و تخصصی در قدم اول میتواند شما را به هدفتان نزدیکتر کرده و ایدههای ذهنی شما را گسترش دهد.
متخصص و مشاور ویپ چه کمکی به کسبوکار شما میکند؟
سیستم تلفن ویپ یک سرویس تحت شبکه بسیار کارآمد و حرفهای میباشد که برای پیادهسازی، برنامهریزی و استفاده از آن نیاز به اطلاعات خواهیم داشت. مسلما برای شروع استفاده از هر سرویس و نرمافزار جدیدی نیازمند دریافت اطلاعات پایهای از آن هستیم، بخشی از این اطلاعات از طریق جستوجو در گوگل به دست میآید که شامل اطلاعات کلی و عمومی از آن موضوع است، اما اگر نیازمند اطلاعات دقیق بر اساس شرح نیاز خود بودیم قطعا نیازمند دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان و متخصصان آن نرمافزار خواهیم بود.
وظیفه کارشناس و مشاور ویپ، ارائه مشاوره تخصصی برای راهاندازی و استفاده بهینه از مرکزتلفن تحت شبکه، به شرکتها و خرید CRM سازمانها میباشد. مشاور ویپ با توجه به تجربه و سابقه مشاورهای که داشته است ذهن ایدهپردازی برای استقرار و ارتقای سیستم تلفن ویپ در انواع کسبوکارها دارد و میتواند علاوه بر نیازهای موجود شما، ایدههای جدیدی برای ارتقای فروش و پیشرفت کسبوکارتان ارائه دهد و دید شما را نسبت به خدمات ویپ وسیعتر از قبل کند.
مشاوره VOIP رایگان یا تجاری ؟ مسئله این است!
شرکتهای خدمات ویپ برای ارائه مشاوره VOIP قوانین متفاوتی دارند. برخی برای ارائه مشاوره عمومی هزینهای دریافت نمیکنند اما برای ارائه مشاوره بر اساس نیازسنجی و ارائه طرح پیشنهادی (پروپوزال) هزینه دریافت میکنند. از طرفی برخی دیگر از شرکتهای ارائه دهنده این خدمات، حتی به صورت تخصصی و تا مرحله ارائه طرح پیشنهادی بر اساس شرح نیاز نیز هزینهای دریافت نمیکنند و خدمات مشاوره VOIP را به صورت کاملا رایگان در اختیار کسبوکارها قرار میدهند.
اینکه دریافت مشاوره رایگان بهتر است یا تجاری، مشخص نیست! زیرا این موضوع صرفا وابسته با قوانین شرکتهای خدمات و پشتیبانی ویپ محسوب میشود. ممکن است یک شرکت تازه کار برای ارائه مشاوره طلب پرداخت هزینه کند و در مقابل یک شرکت با سابقه بدون هزینه به عنوان نرم افزار CRM مشاور در کنار شما باشد. موضوع مهم این است که چگونه یک شرکت خدمات VOIP را به عنوان مشاور انتخاب کنیم؟ اولین و مهمترین قدم، درخواست رزومه و سوابق کاری شرکت ارائه دهنده خدمات است.
میزان تجربه و هزینههای مشاوره VOIP
مشاور ویپ باید توانایی ایدهپردازی، آیندهنگری و توانایی راهنمایی هر نوع کسبوکار را در مسیر پیشرفت از طریق سیستم ارتباط تلفنی داشته باشد. این موضوع مستلزم داشتن تجربه و سابقه کافی در حوزه مشاوره VOIP است. زیرا اگر مشاور دید کافی نسبت به پیشنهادات و موقعیتهای مختلف کسبوکارهای گوناگون نداشته باشد، نمیتواند در راستای نیازمندیهای یک شرکت، ایدههای جدیدی را بازگو کند. بنابراین از میان شرکتهایی که تصمیم به دریافت مشاوره دارید، از سابقه و تجربیات آنها مطلع شوید.
دریافت مشاوره برای پیادهسازی، استقرار و ارتقا سیستم تلفنی باعث میشود بتوانید بهرهوری سیستم تلفن خود را افزایش دهید. در این میان ممکن است برخی از شرکتهای ارائه دهنده خدمات و مشاوره VOIP برای ارائه مشاوره تخصصی از شما هزینهای دریافت کنند یا این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیارتان قرار دهند. مسلما شرکتی که به صورت رایگان مشاوره VOIP میدهد، گزینه مناسبتری برای همکاری خواهد بود.
مراحل دریافت مشاوره VOIP از شرکت خدمات و پشتیبانی ویپ
ثبت شرح نیازمندیهای ارتباطی شرکت
پیش از هر کاری باید با مشورت و همفکری اعضای شرکت خود، نیازمندیهای تلفنی خود را روی کاغذ بیاورید. آنها را مرتب کنید و به عنوان شرح نیاز در یک برگه پرینت بگیرید. این برگه با عنوان “شرح نیاز” سرنخ خوبی برای ایدهپردازی و ارائه پیشنهاد از سوی مشاور ویپ خواهد بود. در واقع ساختمان کلی نیازمندیهای تلفنی شما همین شرح نیاز است که پیش از ارائه به مشاور برای آن اتاق فکری تشکیل دادهاید.
تحقیق، بررسی و انتخاب شرکت مشاور ویپ
در این مرحله میتوانید با کمک موتور جستوجوی گوگل شرکتهای خدمات و پشتیبانی ویپ را پیدا کنید و پس از بررسی اجمالی و اولیه وبسایتشان، با آنها تماس بگیرید. وبسایت شرکتها معمولا اطلاعات خوبی از عملکرد داخلی شرکت میدهد. بنابراین در این مرحله با انتخاب چند شرکت بر اساس اطلاعات وبسایت میتوانید آنپشتیبانی VOIP ها را در لیست گزینههای انتخابی خود قرار دهید.
حوزه تخصصی شرکت انتخابی برای مشاوره ویپ
توجه کنید که شرکتی که انتخاب کردهاید دقیقا در چه حوزهای از سیستمهای تلفن ویپ تخصص دارد. برخی شرکتها تخصص در فروش سختافزار دارند و حتی به عنوان واردکننده محصولات سختافزاری ویپ شناخته میشوند. برخی دیگر از آنها شرکتهای همه کاره هستند که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در آنجا میتوانید پیدا کنید. از آن دریاچههایی که عمقشان بیشتر از یک سانتیمتر نیست! اما شرکتهای دیگری نیز هستند که صرفا متخصص در خدمات و پشتیبانی ویپ هستند و حتی برای تامین سخت افزار مورد نیاز شما گاهی نفعی ندارند. دانشبنیان هستند و تخصص اصلیشان نرمافزارهای جانبی ویپ و انواع کارهای خدمات مرتبط با VOIP است. بدیهی است که اینگونه شرکتها گزینه بهتری برای همکاری و دریافت خدمات و مشاوره VOIP هستند.
تماس با شرکتهای منتخب برای قرار جلسه و دریافت مشاوره
زمانی که با یک شرکت خدمات ویپ تماس میگیرید و نیاز خود را به صورت کلی مطرح میکنید، مشاورین آن شرکت اقدام به ارائه مشاوره تلفنی رایگان به شما میکنند. پس از آن که اطلاعاتی کلی از مشاور ویپ گرفتید و از اطلاعاتی که به شما داده شد رضایت داشتید، میتوانید برای دریافت مشاور اختصاصی با آنها قرار جلسه حضوری بگذارید و با جزئیات بیشتری در مورد شرح نیازی که قبلا آماده کردهاید صحبت کنید و همچنین نظرات و پیشنهادات مشاور ویپ را نیز بشنوید. به قول این ضرب المثل قدیمی: “تو مو میبینی و من پیچش مو”، یک کارشناس و متخصص ویپ نیز چیزهایی میبیند که مطمئنا از دید شما پنهان است.
دریافت مشاوره ویپ با طرح پیشنهادی (پرپوزال) بر اساس شرح نیاز
در نهایت پس از جلساتی که با شرکت خدمات و مشاور VOIP داشتید طبق توافقات، شرکت خدمات و پشتیبانی ویپ یک طرح پیشنهادی بر اساس شرح نیاز و ایدههایی که در جلسه به صورت شفاهی در مورد آن صحبت شده بود به شما ارائه خواهد کرد. تصمیم نهایی شما به عنوان مدیر یا مسئول این پروژه بر اساس طرح نهایی پرپوزال خواهد بود.
مشاوره رایگان و تخصصی ویپ به همراه ایدههایی برای پیشرفت کسبکارتان
ارائه مشاوره VOIP شاید برای اکثر شرکتهای ارائه دهنده خدمات ویپ به ظاهر کار دشواری نباشد، اما در حقیقت وظیفه مشاور ویپ به دلیل اینکه در ابتدای مسیر راهنمای یک کسبوکار خواهد بود بسیار حساس و حائز اهمیت است. مشاور ویپ باید آنقدر اطلاعات تکمیلی در انواع ارتباطات و راهکارهای سیستم تلفنی ویپ داشته باشد، آنقدر پروژههای مختلف با کسبوکارهای گوناگون را راهنمایی کرده باشد تا بتواند زمانی که در موقعیت مشاوره VOIP قرار میگیرد با یک چشمانداز دور بهترین راهکار را با استفاده از سرویسهای کارآمد و مناسب همان کسبکار با کمترین هزینه ارائه دهد.
بنابراین ارائه مشاوره پیادهسازی، ارتقا و مدیریت یک سیستم تلفن تحت شبکه کار سادهای نیست و در این مرحله است که مسیر یک شرکت برای استفاده درست از مرکزتلفن ویپ تعیین میشود. چند اصل مهم در انتخاب یک شرکت ارائه دهنده خدمات و مشاوره VOIP وجود دارد که در بخش قبل به آن اشاره کردیم. مهمترین فاکتور تخصص، رزومه و سابقه فعالیت شرکت است که باید به آن توجه کنید. اگر تا اینجا مطلب را خواندهاید حتما به دنبال پیدا کردن شرکتهای متخصص هستید، تیم ویپینگ به عنوان یک شرکت دانش بنیان آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره تخصصی و کاملا رایگان به کسبوکار شما است. با ما در تماس باشید.
- ۰۱/۰۷/۱۰